اجرای پروژه‌های آبخیزداری در لرستان دو برابر سال گذشته می‌شود


اجرای پروژه‌های آبخیزداری در لرستان دو برابر سال گذشته می‌شود

خرم‌آباد- معاون آبخیزداری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: در سال ۱۴۰۱ اجرای طرح‌ها و عملیات‌های آبخیزداری در سطح منابع طبیعی لرستان دو برابر سال گذشته خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن وحید امروز جمعه در مراسم روز روستا در مرکز لرستان با اشاره به اجرای طرح‌های آبخیزداری در سطح ۷۵۰ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی لرستان گفت: در سال ۱۴۰۰ طرح‌های آبخیزداری در سطح ۲۵ هزار هکتار از منابع طبیعی اجرا شده است.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای افزایش پروژه‌های آبخیزداری در لرستان گفت: به دنبال این هستیم که با مشارکت مردم پروژه‌های آبخیزداری را عملیاتی کنیم.

معاون آبخیزداری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اشاره به آمار بالای برداشت علوفه و همچنین فرسایش خاک در عرصه‌های منابع طبیعی عنوان کرد: در قالب قراردادی همه پتانسیل‌های عرصه‌های طبیعی به بهره برداران واگذار می‌شود.

وحید به مشکلات زیست محیطی و فرسایش خاک در عرصه‌های منابع طبیعی نیز اشاره کرد و گفت: دستور العمل مدیریت جامع آبخیز در این رابطه در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای مردمی کردن عرصه‌های منابع طبیعی تصریح کرد: در صورتی که مشارکت مردم را در عرصه‌های منابع طبیعی داشته باشیم دیگر شاهد سیلاب، مشکلات زیست محیطی، فرسایش خاک و … نخواهیم بود.

معاون آبخیزداری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور خاطرنشان کرد: براساس برنامه ریزی ها در سال ۱۴۰۱ اجرای طرح‌ها و عملیات‌های آبخیزداری در سطح منابع طبیعی لرستان دو برابر سال گذشته خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ وقتی فرامرز قریبیان و زن جوانش مهمانی به خونه گوگوش رفتند!