مازندران از صنایع مادر محروم است/ ضرورت ایجاد شهرک های دامپروری


مازندران از صنایع مادر محروم است/ ضرورت ایجاد شهرک های دامپروری

ساری- استاندار مازندران گفت: مازندران طی دهه های گذشته از صنایع مادر محروم نگهداشته شد و لازم است در این زمینه اقداماتی صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمود حسینی پور شامگاه جمعه در نشست فعالان اقتصادی با وزیر صمت با بیان اینکه محوری ترین تولیدات مختلف در استان انجام می‌شود، افزود: بالای ۱۱ درصد سبد غذایی کشور را استان تأمین می‌کند و رتبه اول را در تولید ۱۴ محصول خاص داریم.

وی با اشاره به افزایش تولید مرغ تا هزار و ۱۰۰ در شرایط سخت کشور و تأمین نیازهای کشور افزود: در حوزه صنعت و زیرشاخه‌های آن فعالان اقتصادی به صورت جهادی کار کردند و بخشی از قطعات تولیدات خودرو کشور در استان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه به دلایلی مازندران از صنایع مادر محروم نگه داشته است، افزود: به رغم انگیزه‌های بالایی که در سرمایه گذاران حوزه صنعت دارند ولی محروم نگه داشته شدیم.

استاندار مازندران از فعالیت کمیته احیای واحدهای راکد صنعتی در استان گفت: بسیاری از واحدهای راکد احیا وموانع پیش رو حل وفصل شد و با تعامل خوب بانک‌ها توانستیم بخشی از آن را احیا کنیم.

حسینی پور بازپس گیری اراضی راکد صنعتی را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: در حوزه شهرک‌های به سمتی در حال حرکت هستیم که کمترین رسوب اراضی را داشته باشیم.

استاندار مازندران ایجاد و افزایش ظرفیت تولید و بهره برداری رساندن طرح‌های دارای پیشرفت بالای ۶۰ درصد رشد فیزیکی با بودجه تخصیصی در قالب سفر رئیس جمهور را از دیگر دستاوردهای برشمرد و آن را سبب گره گشایی دانست و گفت: واگذاری طرح‌های تملکی بانک‌های در قالب اقاله و اجاره به شرط تلیک نیز سبب رفع مشکلات شده است.

وی افزود: با فعال سازی کارگروه تسهیل برای رفع موانع و مشکلات پیش روی صنعت تلاش شد و خواهان آن هستیم که برای رفع مشکلات صنعتگران استان نیازمند توسعه زیرساخت‌ها هستیم.

وی با اشاره به احداث شهرک شهید سلیمانی در بهشهر خواستار حل وفصل مالکیت و توسعه زیرساخت‌ها در آن شد و گفت: ایجاد شهرک‌های صنعتی جدید در برخی از بخش‌های استان باید در دستور کار قرار گیرد.

استاندار مازندران مشکل برق شهرک‌های صنعتی را از جمله مسائل فراروی ذکر کرد و گفت: بحث البرز مرکزی و منطقه حفاظت شده و مسائل مربوط به اوقاف در برخی از شهرک‌های صنعتی از دیگر موانع فراروی است.

وی ایجاد شهرک‌های دامپروری و صنفی را در مازندران ضروری دانست و گفت: در حال حاضر پنج تا هفت درصد شیر در بنگاه‌های اقتصادی استان مصرف می‌شود و نتوانستیم دامپروری را صنعتی کنیم.

استاندار مازندران با اشاره به سفر ۱۴ سفیر از کشورهای مختلف به استان گفت: تاکنون مذاکرات خوبی با این سفرا در حوزه‌های مختلف سرمایه گذاری داشتیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا