برپایی جشنواره بومی و محلی ماریم در جویبار


برپایی جشنواره بومی و محلی ماریم در جویبار

جویبار- همزمان با روز ملی روستا و عشایر نخستین جشنواره بومی و محلی ماریم در روستای گلیرد از توابع بخش مرکزی شهرستان جویبار برگزار شد

کمال رستمعلی فرماندار جویبار در حاشیه این جشنواره فرماندار جویبار در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام اینکه این جشنواره برای نخستین بار با محوریت روستاها و با ابتکار دو بخشداری، فرمانداری و حضور و مشارکت دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها برگزار شد، گفت: معتقدیم ظرفیت روستاها بیش از این بوده و آنچه در گام اول ما را خوشحال کرده، اتحاد دهیاران و شوراها در برگزاری این جشنواره بوده است.

رستمعلی با اشاره به اینکه جشنواره بومی و محلی ماریم در یک روز و در روستای گلیرد جویبار برگزار شده است، افزود: در کنار این جشنواره مسابقات ورزشی با مشارکت ۵۰۰ نفر ودر قالب ۳۵ تیم برگزار شده است.

وی اظهار داشت؛ تعداد غرفه‌ها چشمگیر بوده است اما براین باوریم مشارکت زنانی که تولید کننده و صاحبان تولید هستند باید دراین جشنواره‌ها بیشتر شود.

فرماندار جویباربا اعلام اینکه تا پایان سال جشنواره‌های روستایی دیگر نیز درشهرستان برگزار خواهد شد، افزود: مردم باید در سطح روستاها در امر تولید وارائه محصولات بومی و محلی مشارکت بیشتری داشته باشند.

رستمعلی تاکید کرد: برگزاری این جشنواره در در روستاها تداوم خواهد داشت و محصولات، آئین و سنت‌های بومی و محلی روستاها به نمایش گذاشته می‌شود.

وی محور توسعه را توجه به روستاها بیان کردو گفت: اقدامات شاد و متنوعی در روستاها در حال اجرا داریم و روستاهای میزبان سنت‌ها و آئین‌های مربوط به خود رابرای عموم به نمایش بگذارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا