آماده باش مراکز بهداشت و درمان شهرضا برای مقابله با بیماری وبا


آماده باش مراکز بهداشت و درمان شهرضا برای مقابله با بیماری وبا

شهرضا_ رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرضا گفت: بیمارستان ها و درمانگاه ها تجهیز و آماده جهت نمونه گیری از مردم هستند.

فرزانه کمائی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به افزایش تعداد مبتلایان در استان اصفهان مرکز بهداشت و درمان شهرستان شهرضا جهت پیشگیری از شیوع بیماری وبا جلساتی برگزار نموده و همچنین از تمامی مسافران با علائم مشکوک که از سفر کربلا باز گشتند نمونه گیری کرده است.

وی افزود: درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های سطح شهر جهت نمونه گیری، فعال و در حالت آماده باش هستند اما از مردم خواستاریم با توجه به میزان بالای واگیر بیماری وبا، با رعایت بهداشت فردی و شستشوی مکرر دست‌ها ما را در مقابله با این بیماری یاری کنند.

رئیس اداره بهداشت و درمان شهرضا تصریح کرد: مردم در صورت مشاهده علائم گوارشی، به مراکز مربوطه مراجعه و اقدام به نمونه گیری کنند اما اولین راه درمان وبا مایع درمانی یا ors است که از ترکیب آب، شکر و نمک تشکیل شده و می‌توان هم در خانه و هم به صورت پودر از داروخانه تهیه و استفاده کرد.

کمائی بیان کرد: وبا دو نوع دارد، وبای کلاسیک که اکنون دیگر وجود ندارد در سال ١٢٨۵ موجب مرگ یک سوم جمعیت شد، این نوع وبا بدن را با کمبود شدید آب مواجه می‌کرد و بیمار را رنج می‌داد، بیماری کنونی شبه وبا است، با علائم اسهال شدید تکرار شونده توأم با تب، گرفتگی عضلات و بدن درد همراه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ چهره شوکه کننده بازیگر نقش الیور توئیست در 72 سالگی