اجرای 7 هزار و 11 طرح در حوزه روستایی استان گیلان


اجرای 7 هزار و 11 طرح در حوزه روستایی استان گیلان

رشت- مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان با بیان اینکه ۷ هزار و ۱۱ طرح در حوزه روستایی اجرا شده است، گفت: بیش از ۵۵۷ میلیارد تومان برای اجرای این طرح ها هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، یاور پیرعلایی شامگاه جمعه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با بیان اینکه ۷ هزار و ۱۱ طرح در حوزه روستایی استان گیلان اجرا شده است، اظهار کرد: هزینه اجرای این طرح‌ها بالغ بر ۵۵۷ میلیارد تومان بوده و برای ۱۰ هزار و ۲۹ نفر در روستاهای استان شغل ایجاد کرده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان با اشاره به ضرورت آموزش روستاییان گفت: مقرر شده با توجه به اقلیم هر روستا امکان سنجی و آموزش ایجاد شغل به روستاییان انجام شود تا تولید و اشتغال روستاها توسعه یابد.

وی تصریح کرد: در جذب و پرداخت تسهیلات کارا که تسهیلات با سود پایین است، رتبه چهارم کشوری را کسب کردیم.

پیرعلایی با اشاره به واریز ۲۶ میلیارد تومان از سوی دولت برای روستاهای محروم گیلان بیان کرد: این کار برای اولین بار از سوی دولت انجام شده و ادامه دار خواهد بود.

وی افزود: علاوه بر ۲۱۸ کارشناس فنی و مالی این اداره کل، دهیاران نیز بر نحوه هزینه کرد اعتبارات پروژه‌های عمرانی روستایی نظارت می‌کنند و هفته‌ای دو بار برای پیگیری تخلفات مالی رخ داده به دهیاری‌ها مراجعه می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تفکیک زباله از مبدا تا ۵۰ درصد ساماندهی پسماند را تسریع می بخشد، بیان کرد: در بیش از ۶۰۰ روستای استان تفکیک زباله از مبدا را آغاز کردیم و در این راستا با دهیارانی که در این باره تعلل کنند برخورد می‌کنیم.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان تاکید کرد: بخشداران و دهیاران موظف هستند که درباره نریختن زباله در حاشیه رودخانه‌ها توسط مردم و روستاییان آگاهی رسانی کنند و دوره‌های آموزشی نیز در این باره برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی جهت توزیع نهاده‌ها برای فصل سرد بین عشایر انجام شده است، گفت: یکی از مشکلات عشایر بحث آب و آرد است لذا کارت هوشمند برای آنها صادر می‌شود و برای هر فرد ۷ کیلو آرد اختصاص داده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!