طرح بهسازی روستاهای هدف گردشگری 8 روستای استان زنجان اجرا شد


طرح بهسازی روستاهای هدف گردشگری 8 روستای استان زنجان اجرا شد

زنجان-معاون عمران روستایی بنیاد مسکن زنجان گفت: طرح بهسازی و ساماندهی برای ۸ روستای هدف گردشگری استان اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس محمدی صبح شنبه در جمع خبرنگاران، تعداد کل روستاهای دارای سکنه استان را ۹۰۴ روستا اعلام کرد و گفت: در ۷۱۰ روستای بالای ۲۰ خانواراستان مطالعه طرح هادی انجام شده است.

وی ابراز داشت: ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان زنجان دارای طرح هادی است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان زنجان، با بیان اینکه برای ۶۰ روستای زیر ۲۰ خانوار نیز تهیه طرح هادی انجام شده است، گفت: ۳۸۵ روستای استان به دلیل اتمام افق طرح هادی مورد بازنگری طرح هادی قرار گرفته است.

عباسی تاکید کرد: در سال‌های آینده نیز بنا به تخصیص اعتبارات بازنگری طرح برای باقی روستاها انجام می‌شود و در سال ۱۴۰۰ از محل اعتبارات ملی حدود ۱۰ میلیارد تومان برای بازنگری طرح‌هادی ۹۹ روستا اختصاص داده شده و برای ۲۶ روستا نیز از محل استانی و خودیاری یک میلیارد و ۸۷۲ میلیون تومان اختصاص داده شده است.

وی افزود: در ۴۳۲ روستا معادل ۶۳ درصد اجرای طرح هادی روستایی انجام شده و زنجان در این بخش حدود ۵ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان زنجان ادامه داد: تعداد ۹۱ روستا در سال ۱۴۰۰ با اعتبار ۱۰۹ میلیارد تومان بهسازی و همچنین از محل اعتبارات قیر رایگان نیز آسفالت ۱۱۵ روستا با اعتبار ۵۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اجرا شده است.

محمدی به تهیه طرح روستاهای هدف گردشگری برای هشت روستا اشاره کرد و گفت: طرح بهسازی روستاهای هدف گردشگری برای ۸ روستا انجام و برای چهار روستای دیگر نیز در دست تهیه است.

وی گفت: همچنین هفت روستای استان زنجان دارای بافت باارزش در استان داریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا