کاهش 5.5 درصدی آمار ولادت در قزوین


کاهش 5.5 درصدی آمار ولادت در قزوین

قزوین- مدیرکل ثبت احوال قزوین گفت: در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری تعداد ۷۲۱۳ ولادت در قزوین به ثبت رسیده و این آمار نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۵.۵ درصد کاهش داشته است.

حسن صومی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آمارهای ثبت شده وقایع حیاتی طی شش ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱ در قزوین اظهار کرد: در این زمان تعداد ۷۲۱۳ ولادت در قزوین به ثبت رسیده است و این آمار نسبت به زمان مشابه در سال گذشته پنج و نیم درصد کاهش داشته است.

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین بیان کرد: از کل تعداد ولادت‌های ثبت شده ۳۶۹۹ مولود پسر و ۳۵۱۴ مولود مولود دختر بود و در مجموع به ازا هر ١٠۵ تولد نوزاد پسر ١٠٠تولد دختر ثبت شده است.

این مسئول با بیان این نکته که در شش ماه ابتدایی سال روزانه قریب به ۳۹ واقعه ولادت در قزوین به ثبت رسیده گفت: در این مدت ۱۴۲ ولادت دوقلو و چهار واقعه ولادت سه قلو زایی در استان به ثبت رسیده است.

صومی ابراز کرد: در مدت شش ماهه ابتدایی سال تعداد ۳۳۴۱ واقعه فوت در استان به ثبت رسیده که در زمان مشابه با سال گذشته ۳۰ درصد کاهش داشته است و از کل آمار فوت ثبت شده ۱۸۹۱ نفر مرد و هزار و ۴۵۰ نفر زن بوده‌اند که به طور متوسط روزانه ١٨ نفر در قزوین فوت کرده‌اند.

این مسئول با اشاره به آمار ازدواج و طلاق در استان قزوین توضیح داد: در شش ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۹۸۵ واقعه ازدواج و تعداد ۱۵۹۹ واقعه طلاق در قزوین به ثبت رسیده است ولی این آمار قطعی نیست و امکان تغییر دارد.

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین در خصوص ۵ نامه که در صدر نام‌های انتخابی والدین طی ۶ ماهه ابتدایی سال بیشترین نام‌ها برای دختران فاطمه با ۱۰۷ مورد، رستا ۹۴ مورد، ماهلین ۸۲ مورد، زهرا ۸۱ مورد و آوا ۶۵ مورد بیشترین فراوانی را داشته‌اند و برای پسران امیرعلی با ۱۱۹ مورد، امیرحسین ۹۴ مورد، آیهان ۷۸ مورد، آراد ۷۷ مورد و علی با ۷۴ مورد بیشترین فراوانی را به خود اختصاص داده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس صبح بخیر بارانی | 100 عکس نوشته صبح بخیر برای روز بارونی