افزایش 2867 واحد شاخص بورس تهران


افزایش 2867 واحد شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش 2867 واحد همراه شد.

افزایش 2867 واحد شاخص بورس تهران

به گزارش ایران اکونومیست،‌ بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند افزایشی قرار گرفت، اما از میانه بازار روند کاهشی به خود گرفت، به گونه‌ای که در پایان معاملات با افزایش 2867 واحد به رقم یک میلیون و 316 هزار و 720 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن امروز با افزایش 1298 واحد به رقم 381 هزار و 648 واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 4.2 میلیارد سهام در قالب 234 هزار نوبت معامله و به ارزش 3 هزار و 155 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ‌ ارزشی 0.22 درصد افزایش یافتند. این دو شاخص با معیار هموزن 0.34 درصد رشد کردند.

شاخص آزاد شناور 0.4 درصد رشد کرد و شاخص بازار اول بورس 0.45 درصد افزایش یافت، اما شاخص بازار دوم بورس 0.5 درصد کاهش یافت.

امروز نمادهای پالایش نفت اصفهان، پالایشگاه بندرعباس، ایران‌خودرو و سایپا بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نمادهای فجرانرژی خلیج‌فارس و صنعتی گل‌گهر و پتروشیمی خلیج‌فارس به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با 47 واحد افزایش به رقم 17 هزار و 967 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران 977 هزار میلیارد تومان شد.

ارزش بازار پایه فرابورس هم 336 هزار میلیارد تومان شد. ارزش بازار بورس هم 4 میلیون و 946 هزار میلیارد تومان شد.با این حساب ارزش روز بازار بورس و فرابورس به نزدیک 6 میلیون میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 2.3 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 124 هزار فقره معامله و به ارزش 4 هزار و 605 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای پالایش نفت لاوان، پالایش نفت شیراز، صنعتی مینو و فرابورس ایران بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای فولاد غدیر ایرانیان، بیمه پاسارگاد و آریاساسول بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

به گزارش فارس،‌ برخی از شرکت‌های حقوقی با توجه به ریزش بازار با جای همراهی با بازار در جهت حفظ ارزش آن در حد امکان سهام خود را فروخته و به جای آن اوراق با درآمد ثابت خریده‌اند و در واقع نقش واقعی خود را که همان حضور در بازار سرمایه است را فراموش کرده‌اند.

سرمایه‌گذاری در بورس همراه با ریسک و نوسان است، اما به گفته اکثر کارشناسان با توجه به ریزش‌های پیاپی بازار اکثر سهام‌های موجود ارزنده شده و برای سرمایه‌گذاران با دید بلندمدت بسیار ارزنده شده است.

پایان پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بورس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی