سراسر زندگی شهید همدانی برای خدمت به اسلام سپری شد


سراسر زندگی شهید همدانی برای خدمت به اسلام سپری شد

کرمانشاه- معاون هماهنگ کننده قرارگاه خاتم الانبیا(ص) گفت: سراسر زندگی شهید همدانی برای خدمت به اسلام سپری شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی شادمانی ظهر شنبه در یادواره شهید سردار همدانی که در حسینیه ثارالله سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: شهدا قهرمانان اصلی کشور ما هستند که برای حفظ ارزش‌های اخلاقی و دینی و دفاع از خاک کشور تلاش کردند و بر اساس آیات و روایت کسانی که در راه خدا جهاد می‌کنند برای آنها حسنه نوشته می‌شود.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود با استناد به روایت ذکر می‌کنند هنگامی که تصمیم گرفتید بر کشوری تسلط پیدا کنید قهرمانان آن کشور را مورد هدف قرار دهید زیرا این قهرمانان هستند که برای مردم اهمیت دارند.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه خاتم الانبیا (ص) تصریح کرد: امنیت امروز مرزها و جامعه نتیجه مجاهدت و تلاش‌های شهدا و رزمندگان است و باید تلاش کنیم این اقدامات را به مردم معرفی و یاد شهدا را زنده نگاه داریم.

شادمانی با اشاره به اینکه انقلاب‌های رخ داده در سایر کشورهای جهان نقطه عطفی برای آنها محسوب می‌شود، گفت: در کشور ما نیز پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) نقطه عطف کشور است زیرا کشور از دستان حاکم مستبد، ظالم، فاسد و وابسته به استکبار رهایی یافت و زمینه استقلال کشور مهیا شد.

وی با اشاره به اینکه شهید همدانی از مؤسسان اصلی سپاه همدان بودند و خدمات بسیاری را به انقلاب اسلامی ارائه کردند، ادامه داد: شهید همدانی مسئول تدارکات سپاه همدان بودند و اقدامات مؤثری را برای تأسیس و راه اندازی سپاه همدان انجام دادند.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه خاتم الانبیا (ص) بیان کرد: زمانی که اشرار به پایگاه‌های مرزی در سال ۵۹ حمله می‌کردند به درخواست سپاه سرپل‌ذهاب و قصرشیرین و شهید بروجردی در نقاط مرزی حاضر شدیم و در کنار لشکر ۸۱ در پاسگاه‌های مرزی توسعه پیدا کردیم.

شادمانی اضافه کرد: هنگامی که در دفاع مقدس رژیم بعث عراق به کشور حمله کرد نظم نیروهای مستقر در مرز بهم ریخت اما شهید همدانی با قدرت مدیریت و فرماندهی خود توانست در آرایش منظم مجدد نیروها نقش بسزایی ایفا کند و کار بزرگی را به سرانجام برساند.

وی خاطر نشان کرد: شهید همدانی همچنین مؤسس نیپ انصارالحسین (ع) بود و فرماندهی آن را نیز برعهده داشت و زمانی که تصمیم گرفته شد از بسیجیان یگان‌های رزم از جمله تیپ محمد رسول الله (ص) درفول تشکیل دهند نقش مهمی را ایفا کرد.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه خاتم الانبیا (ص) گفت: پس از پایان جنگ تحمیلی که تصمیم گرفته شد نیروهای نظامی در قالب لشکر سازماندهی شوند شهید همدانی مسئولیت آن را برعهده گرفت و در تأسیس لشکر چهار بعثت نقش مهمی داشت.

شادمانی با بیان اینکه تفکر شهید همدانی همچنان رنده است، تصریح کرد: این شهید در حوزه‌های مقاومت، سازماندهی دفاع و تحلیل از سوریه و عقب راندن داعش از مواضع خود نقش مهمی ایفا کرد و خداوند پاداش مجاهدت‌های این رزمنده اسلام را با شهادت داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ وقتی فرامرز قریبیان و زن جوانش مهمانی به خونه گوگوش رفتند!