تکمیل ثبت نام 56000 کرمانشاهی برای نهضت ملی مسکن


تکمیل ثبت نام 56000 کرمانشاهی برای نهضت ملی مسکن

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه با اشاره به پیش بینی ساخت ۲۰۰ هزار مسکن در کرمانشاه، گفت: ۵۶ هزار کرمانشاهی تاکنون نسبت به تکمیل ثبت نام و درخواست برای نهضت ملی مسکن اقدام کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن امیری مقدم شامگاه شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمانشاه که در سالن شهید سلیمانی استانداری با حضور مسئولین استانی برگزار شد، اظهار کرد: مسئله مسکن و ساخت و سازها یکی از موضوعات مهمی است که تمامی دستگاه‌های اداری باید به آن توجه داشته باشند.

وی با اشاره به اوضاع خوب استان کرمانشاه در کشور به لحاظ ساخت مسکن، افزود: در طرح ساخت و سازهای مسکن در استان کرمانشاه ساخت برای ۲۰۰ هزار نفر متقاضی پیش بینی شده که باید برای تأمین و ساخت آن اقدامات جدی صورت گیرد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه ۵۶ هزار نفر تاکنون به طور تکمیل شده برای درخواست مسکن ثبت‌نام کرده‌اند، تصریح کرد: با توجه درخواست‌های داده شده حدود ۶۰ درصد از پروژه ساخت و سازها آغاز شده و مابقی آن نیز با همکاری‌های لازم در کارگروه‌های مربوطه برنامه‌ریزی باید اقدامات ساخت آنها پیگیری شود.

امیری مقدم خاطر نشان کرد: در صورتی که متقاضیان دریافت مسکن که پیشتر فرایند ثبت‌نام را انجام داده‌اند قصد انصراف داشته باشند باید به صورت حضوری و کتباً با حضور در اداره راه و شهرسازی در خواست انصراف خود را تحویل دهند.

وی به مکان‌ها و زمین‌های رها شده‌ای که متعلق به برخی ارگان‌ها هستند اشاره و بیان کرد: این املاک که بدون استفاده رها شده‌اند در صورت عدم کاربرد جز اموال مازاد محسوب می‌شوند که در صورتی که دستگاه مالک آن را تحویل ندهد استان با صدور حکم آن را برداشت خواهد کرد.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر شناسایی اموال مازاد دستگاه‌ها و قیمت گذاری بر روی آنها، عنوان کرد: این اموال پس از شناسی و قیمت گذاری برای فروش و یا ساخت و ساز به کار گرفته خواهند شد و در صورتی که دستگاه‌ها تا پایان سال جاری اموال مازاد را تحویل و یا نقشه کاربری آن تحویل ندهند به گونه‌ای دیگر با قضیه برخورد خواهیم داشت.

امیری مقدم ادامه داد: دستگاه‌هایی که زمین مازاد دارند می‌توانند در وهله اول برای تأمین مسکن کارکنان خود آنها را در اختیار گذاشته و چنانچه زمین از ظرفیت بالاتری برخورد بود برای استفاده سایر دستگاه‌ها و ساخت و سازهای دیگر بکار گرفته می‌شوند.

وی به کمک استان به ساخت و سازهای دستگاه‌ها اشاره کرد و گفت: اگر دستگاه‌ها برای زمین‌های در اختیار خود نوع کاربری مشخص و درستی ارائه دهند ما نیز همکاری لازم را خواهیم داشت.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه دستگاه‌های اداری علاوه بر تحویل مازاد اراضی می‌توان تجهیزات مازاد را نیز تحویل دهند، مطرح کرد: دستگاه‌های اداری اموال، خودرو و سایر تجهیزات مازاد خود که برای تحویل باید در دستور کار خود قرار دهند و همچنین تمامی فرمانداران هرچه زودتر باید خودروهای خود را تحویل دهند تا خودروهای جایگزین در اختیار آنها قرار گیرد.

امیری مقدم در ادامه با اشاره به طرح پرداخت ویزیت پزشکان از طریق کارتخوان، عنوان کرد: این طرح به طور ملی در استان کرمانشاه باید در تمامی مطب‌ها اجرایی شود و تاکنون نصب اطلاعیه به منظور تخلف در دریافت پول نقد در بسیاری از مطب‌ها انجام گرفته است که طی یک ماه آینده پوشش سراسری در استان اعمال خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!