دشمن فضا را به سمت محاکمه معکوس می‌کشاند


دشمن فضا را به سمت محاکمه معکوس می‌کشاند

قزوین- یک فعال سیاسی و اجتماعی گفت: دشمن تلاش می‌کند فضای جامعه را برای اقشار معتقد به انقلاب به سمت محاکمه معکوس بکشاند.

به گزارش خبرنگار مهر، صادق شهبازی شنبه شب در نشست بررسی حوادث اخیر و چگونگی مواجهه نیروهای انقلابی با آنکه به میزبانی حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین برگزار شد با اشاره به این موضوع که حجاب یک دستور دینی مورد تأیید همه علمای دین است اظهار کرد: حجاب حکمی است که اکثر فقها بر آن تاکید دارند و قانون ایران اسلامی نیز آن را به عنوان یک اصل مطرح می‌کند.

شهبازی بیان کرد: اعتراضی که امروز شاهد آن هستیم تنها مربوط به موضوع حجاب نیست بلکه ١١ سال خواب اقتصادی و تحمل تحریم توسط مردم خشم حال حاضر را رقم زده است و این در حالی است که مردم حس می‌کنند فشارها را در حالی تحمل می‌کنند که مسئولین سهمی در آن ندارند و به عبارتی در این موضوع نابرابری وجود دارد.

وی اضافه کرد: موضوع اهمیت مردم برای مسئولان از نگاه خود مردم تنها در زمان انتخابات و با راهپیمایی‌ها مطرح است و در سایر موضوعات مردم و مشکلاتشان تنها هستند لذا خشمی که امروز شاهد آن هستیم اتفاق می‌افتد.

این فعال سیاسی و اجتماعی یادآور شد: تعداد قابل توجهی از افرادی که امروز کف خیابان هستند جوانان و نوجوانان ١۵ تا ٢۵ سال هستند که به لحاظ فرهنگی و اجتماعی و بسیاری جهات دیگر نظام نتوانسته است برنامه‌ای برای آنها داشته باشد، افرادی که از وضع موجود اقتصادی، سیاسی و … ناراضی هستند و یا گاهی برای تخلیه هیجانات به خیابان کشیده شده‌اند و هیجان و نشاطی که نظام برای آن برنامه‌ای نداشته است.

وی تاکید کرد: باید بین افرادی که امروز اغتشاشات را دامن زده‌اند تفکیک داشته باشیم، کسی که موضوع حجاب را مطرح می‌کند، جوانان هیجان زده، افرادی که توسط دشمن مدیریت می‌شوند، مخالفان نظام و… که امروز در میدان هستند را نباید تنها با یک نگاه بنگریم.

شهبازی گفت: یکی از عللی که موجب می‌شود اعتراضات به اغتشاشات منجر شود نبود ساختار مناسب اعتراض در کشور و ضعف قانون در این زمینه است، متأسفانه در هیچ کجای قانون ما یک نظام ساختارمند برای اعتراضات مردم در نظر گرفته نشده است و همین موضوع هم باعث می‌شود اعتراضات به بحران بدل گردد.

وی یادآور شد: فراموش نکنیم وضعیت ایران اسلامی طبیعی و مانند سایر کشورها نیست و در هر اعتراضی دشمنان داخلی و خارجی صف بندی می‌کنند، متأسفانه در برخی رویدادها خود سیستم هم بر موضوع دامن می‌زند، در همین موضوع اخیر می‌شد اطلاع رسانی دقیق‌تری صورت بگیرد و نباید منکر اشتباهات راهبردی در این زمینه بود.

شهبازی گفت: ما دو مشکل جدی داریم، اول اینکه گاهی موضوعات و دغدغه‌های مردم را به نتیجه نمی‌رسانیم و گاهی پس از به نتیجه رساندن اطلاع رسانی درستی اتفاق نمی‌افتد.

این فعال سیاسی و اجتماعی ابراز کرد: راهکار کوتاه مدت برخورد امنیتی است ولی موضوع را حل نمی‌کند باید در میان مدت باب گفتگو باز شود و در قدم بعدی باید مطالبات به حق کردم به خروجی اصلاح قوانین بیانجامد.

از سوی دیگر مردم حزب اللهی نباید در برابر بی عدالتی ساکت باشند و باید نسبت به مسائل اصلی کشور موضع داشته باشند.

وی بیان کرد: دشمن تلاش می‌کند جو جامعه را به محاکمه معکوس بکشاند و فضایی را ایجاد کند که مردم معتقد به انقلاب خود را در برابر اتفاقات مقصر بدانند ولی نباید اجازه بدهیم این رویداد اتفاق بیفتد بلکه مطالبه باید به جهت صحیح برود.

شهبازی در خاتمه گفت: در اغتشاشات مطالبات حق و باطل با هم مختلط می‌شوند و حق به حاشیه می‌رود ولی نباید اجازه بدهیم که این اتفاق بار دیگر تکرار شود بلکه پس از این به هم ریختگی‌ها باید مطالبات قانونی و جدی به طور دائم مورد مطالبه گری قرار بگیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دعوای "بریتنی" با نامزد جدیدش به آمبولانس ختم شد!