4 نوع واکسن آنفلوانزا در داروخانه‌های کرمانشاه موجود است


4 نوع واکسن آنفلوانزا در داروخانه‌های کرمانشاه موجود است

کرمانشاه- معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: چهار نوع واکسن آنفلوانزا در داروخانه‌های کرمانشاه موجود است.

مهدی مجرب در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: آنفلوانزا نوعی بیماری حاد تنفسی و مسری است که در فصول پاییز و زمستان و نیمه اول فصل بهار شیوع دارد.

وی افزود: از راه‌های انتقال این بیماری ترشحات بینی و دهان و دست دادن عطسه و سرفه است و برای پیشگیری از عوارض احتمالی این بیماری تزریق واکسن توصیه می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفلوانزا ماه‌های مهر و آبان است و تزریق این واکسن در این ۲ ماه کارآیی بیشتری دارد اگر چه تزریق این واکسن در ماه‌های بعد نیز امکان پذیر است.

مجرب تاکید کرد: تزریق این واکسن برای کودکان زیر پنج سال، بانوان باردار، سالمندان بالای ۶۵ سال و کسانی که بیماری مزمن کلیوی و ریوی دارند و بیماران دارای نقص سیستم ایمنی و بیماران قلبی و عروقی و افرادی که با این گروه از بیماران در تماس هستند مانند کارکنان مراکز درمانی و مراکز نگهداری سالمندان، توصیه می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر چهار نوع برند از واکسن آنفلوانزا در تعدادی از داروخانه‌های استان کرمانشاه موجود است و ۱۰۰ تا ۳۰۰ داروخانه این واکسن را دارند و با توجه به نوع برند، قیمت این واکسن بین ۱۵۳ هزار تومان تا ۲۱۳ هزار و ۴۹۰ هزار تومان متغیر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عشق دوست