شعب کدام بانک ها کمتر شده است؟


شعب کدام بانک ها کمتر شده است؟

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، تعداد زیاد شعب بانک‌ها همواره مورد انتقاد مسئولان بوده اما تاکنون کاهش قابل توجهی در تعداد شعب بانک‌ها صورت نگرفته و فقط 114 شعبه در یکسال گذشته از شعب 21 بانک کم شده است؛ به طورکه در سال 1399...

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، تعداد زیاد شعب بانک‌ها همواره مورد انتقاد مسئولان بوده اما تاکنون کاهش قابل توجهی در تعداد شعب بانک‌ها صورت نگرفته و فقط 114 شعبه در یکسال گذشته از شعب 21 بانک کم شده است؛ به طورکه در سال 1399 معادل 10 هزار و 578 شعبه بانکی در سراسر کشور فعال بوده که در سال 1400 به 10 هزار و 464 شعبه کاهش یافته است.

این در حالی است که نقاطی در شهرهای مختلف هستند که اندکی دقت در آن‌ها می‌تواند سبب تعجب شود و اینکه در محدوده بسیار کوچکی از شهر، چندین شعبه از یک بانک با فاصله کمی از هم قرار گرفته‌اند که عملاً کار خاصی انجام نمی‌دهند و اداره شعب بانکی برای بانک‌های مختلف، هزینه‌های سنگینی دارد و به نظر می‌رسد با توجه به هزینه سنگین اداره این شعب و کاهش استفاده از آن‌ها کاهش شعب بانکی با توجه به نیازسنجی از مناطق مختلف، می‌تواند تا حد زیادی از هزینه‌های بانک‌ها را کاهش دهد.

در این بین، مسئولان دولت سیزدهم نیز اظهاراتی درباره تعداد شعب بانکی داشته‌اند. احسان خاندوزی - وزیر اقتصاد - یکی از الزامات قانون برنامه پنج ساله را کاهش تعداد شعب دانسته و گفته که ایران بالاترین میزان سرانه شعب بانکی را در دنیا دارد و باید از طریق ابزارهای دیگر دسترسی‌های مردم به خدمات بانکی افزایش یابد.

همچنین، رئیس کل بانک مرکزی نیز اعلام کرده که بانک‌ها برای کاهش هزینه‌ها و ناترازی خود باید شعب فیزیکی را کاهش دهند.

بررسی آخرین وضعیت شعب بانک‌ها بر اساس گزارش موسسه عالی آموزش بانکداری حاکی از آن است که از 21 بانک، فقط شعب شش بانک ملت، رفاه کارگران، موسسه اعتباری ملل، تجارت، صادرات، مسکن در سال 1400 نسبت به سال 1399 کم شده است.

اکثر این 21 بانک نسبت به سال 1399 تغییری نکرده و شعب بانک‌هایی چون سینا، پاسارگاد، پارسیان در سال 1400 نسبت به سال 1399 زیاد نیز شده است.

بر اساس این آمار بانک‌های صادرات، ملت، تجارت، مسکن و رفاه کارگران به‌ترتیب با 1975، 1389، 1375، 1179 و 1025 بیشترین شعبه را دارند.

بعد از بانک ایران ونزوئلا و خاورمیانه با یک و 16 شعبه، بانک‌های توسعه صادرات، گردشگری و کارآفرین به‌ترتیب با 38، 100 و 108 شعبه کمترین شعب بانکی را دارند.

در ادامه می‌توانید جزئیات تغییرات شعب بانک‌ها از سال 1399 تا 1400 را مشاهده کنید:

شعب کدام بانک ها کمتر شده است؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا