برادری و وحدت بین مذاهب ضرورت عصر حاضر نظام اسلامی است


برادری و وحدت بین مذاهب ضرورت عصر حاضر نظام اسلامی است

کرمانشاه- امام جمعه اهل سنت کرمانشاه با اشاره به حفظ وحدت در ایران اسلامی، گفت: برادری و وحدت بین مذاهب ضرورت عصر حاضر نظام اسلامی است.

ماموستا عبدالرحمن مرادی در گفتگو با خبرنگار مهر با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم (ص) و سلاله پاک ایشان امام جعفر صادق (ع)، اظهار کرد: هفته وحدت یک ضرورت بسیار مهم در نظام اسلامی به ویژه در عصر حاضر است که با ابتکار امام خمینی رضوان الله علیه در ایران اسلامی فاصلهٔ میان ۱۲ ربیع‌الاول که سالگرد ولادت پیامبر اسلام بنابر روایات است تا ۱۷ ربیع‌الاول به عنوان هفتهٔ وحدت نامگذاری شد.

وی افزود: در کشور ما با وجود تنوع قومی و مذهبی مردم در کنار هم برادرانه و بدون هیچ اختلافی زندگی می‌کنند و اختلاف رای‌های مذهبی با وجود آگاهی و بصیرت مردم موجب تفرقه نخواهد نشد.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه تصریح کرد: در کشور ما به برکت انقلاب اسلامی و به برکت وجود منادیان وحدت، امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و وجود ائمه و علمای اهل سنت و تشیع که منادیان وحدت هستند، همیشه وحدت رویه حفظ شده است.

مرادی خاطر نشان کرد: وحدت یک حقیقت اسلامی است که در قرآن با آیه شریفه «واعتصموا بحبل الله جمیعاً و لا تفرقوا» به آن اشاره شده و پیامبر اکرم (ص) فرمود مؤمن برادر مؤمن است و مردم اقوام مختلف ایران با وجود تعدد مذاهب برادرانه در کنار هم زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به حوادث اخیر در برخی شهرها که موجب ناآرامی و برهم زدن امنیت جامعه شده است، گفت: دین و شریعت اسلام از هر گونه تفرقه و اختلاف و اغتشاشی که موجب ایجاد خطر برای جان و مال مردم می‌شود نهی کرده است.

مرادی بیان کرد: دشمنان همواره با فریب و دسیسه درصدد پراکندگی مسلمان و ایجاد تفرقه بوده و مردم باید با هوشیاری و بینایی و بصیرت از هر نوع اختلافی که بر آتش فتنه می دمد دوری کنند.

وی دشمن شناسی و بصیرت را به عنوان به عامل مهم در حفظ وحدت جامعه معرفی کرد و گفت: مردم باید دشمن را بشناسند و این وحدت رویه‌ای که در بین مذاهب و اقوام مختلف در کشور وجود دارد ارزان به دست نیامده است و برای این انقلاب شهدای بسیاری تقدیم شده است.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه بیان کرد: پرهیز از اختلاف و تفرقه دستور اکید قرآن و پیامبر اسلام (ص) است و مردم با درک و فهم منطقی باید آگاهانه با اتفاقات پیش آمده برخورد کنند و بدون تحقیق و نسنجیده و از روی احساسات تصمیمی نگیرند و جان افراد را به خطر نیاندازند و برای نظام و انقلاب ایجاد هزینه نکنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید