طرح توسعه مرکز ناباروری کرمانشاه به زودی آغاز می‌شود


طرح توسعه مرکز ناباروری کرمانشاه به زودی آغاز می‌شود

کرمانشاه- رئیس بیمارستان معتضدی کرمانشاه با اشاره به اهمیت توجه به موضوع جوانی جمعیت، گفت: طرح توسعه مرکز ناباروری کرمانشاه به زودی آغاز می‌شود.

عبداله سعادت فر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بیمارستان معتضدی به لحاظ شرایط خاص و به عنوان سانتر زنان و زایمان دارای اهمیت است و بیش از نیمی از افراد جامعه که همان زنان بوده با این مرکز در ارتباط هستند.

وی افزود: سیاست کلی کشور و جمعیت بر اساس معیارهایی چیده شده که مراکز زنان و زایمان به سبب ارتباط با مادران باردار دارای اهمیت زیادی است.

رئیس بیمارستان معتضدی کرمانشاه تصریح کرد: از مهمترین معیارها و شاخص‌های سلامت جامعه، زایمان طبیعی و کاهش سزارین و مقدار مرگ و میر نوزادان و مادران باردار است.

سعادت فر بیان کرد: شرایط مادران باردار و مراقبت از آنان با بیماران دیگر بسیار متفاوت است و نیاز به یک مراقبت خاص دارد زیرا کوچک‌ترین اهمال و سهل انگاری می‌تواند جان هر ۲ نفر یعنی مادر و نوزاد را به خطر بیندازد.

وی ادامه داد: طبق نظر کارشناسان و با توجه به منویات مقام معظم رهبری کشور با بحران جمعیت و بحران پیری مواجه شده است و از همین رو سیاست‌های کلی جمعیت بر اساس افزایش جمعیت بنا شده است.

رئیس بیمارستان معتضدی کرمانشاه گفت: مرکز ناباروری بیمارستان معتضدی به عنوان یکی از بهترین مراکز دولتی در غرب کشور در حال فعالیت است که درصدد توسعه کمی، کیفی و فیزیکی این مرکز هستیم.

سعادت فر خاطر نشان کرد: سازمان‌های بیمه گر نیز پای کار آمدند تا هزینه‌های مالی زوج‌های نابارور جبران شود و افراد به سبب مشکل مالی از داشتن فرزند محروم نشوند.

وی اضافه کرد: طرح توسعه مرکز ناباروری و اورژانس بیمارستان را به زودی آغاز خواهیم کرد و همچنین راه اندازی معاونت‌های فرهنگی و پژوهشی بیمارستان را نیز در دستور کار داریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی