دیوان محاسبات استان هزینه خط 2 مترو را بلوکه کرده است


دیوان محاسبات استان هزینه خط 2 مترو را بلوکه کرده است

رئیس شورای شهر اصفهان گفت: با وجودی که تامین منابع مالی خط دو مترو به سختی صورت گرفته اما توسط دیوان محاسبات استان بلوکه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نورصالحی در پنجاه و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر مشارکت جوامع نخبگان در امور شهری اظهار داشت: باید تشویق به عضویت در باشگاه شهروندی صورت گیرد تا پیشنهادات سازنده‌ای برای اداره امور شهر مطرح و از آنها استفاده شود.

وی در خصوص روند تکمیل خط دو مترو و تأمین مالی آن گفت: تأمین منابع مترو با وجودی که شهرداری بر روی آن حساب باز کرده بود کار سخت و زمان‌بری است و علاوه بر آن به علت میزان سودی که بانک مرکزی می‌دهد مردم عادی اوراق مشارکت خریداری نمی‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ با تلاش‌های شهرداری ۷۵۰ میلیارد تومان تأمین شده است، افزود: ۵۵۰ میلیارد تومان آن مربوط به خط دو مترو و ۲۰۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به مشکلات پیش آمده، تصریح کرد: هرچند که دو ماهی است این مبلغ به حساب شهرداری واریز شده اما دیوان محاسبات استان، آن را بلوکه کرده است.

نورصالحی ادامه داد: شهرداری با وجودی که سود آن را در این دو ماه پرداخت کرده اما نمی‌تواند استفاده کند و در این صورت باید وام بگیرد تا سود اوراق مشارکت و سود وام را پرداخت کنیم.

وی با توجه به این مشکل و معطل ماندن فعالیت‌های شهری از مسئولان خواستار پیگیری شد و گفت: از رئیس دیوان محاسبات و مسئولان و نمایندگان اصفهان در مجلس درخواست پیگیری این موضوع را دارم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ استقبال از ضیافت شام کاخ سفید با تظاهرات ضداسرائیلی