24 هزار تن تخم مرغ در استان مرکزی تولید شد


24 هزار تن تخم مرغ در استان مرکزی تولید شد

اراک- مدیر امور طیور جهاد کشاورزی استان مرکزی با اشاره به جایگاه نهم این استان در تولید تخم مرغ گفت: ۲۴ هزار تن تخم مرغ در مرکزی تولید شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی باقری افزود: استان مرکزی از جمله استان‌های با ظرفیت بالا در زمینه تولید محصولات کشاورزی به ویژه محصولات دام، طیور و آبزیان در کشور است و اکنون ۹۶ واحد با ظرفیت چهار و نیم میلیون قطعه مرغ تخم گذار در استان وجود دارد.

وی ادامه داد: ۶۵ واحد از مجموع این واحدها اکنون در استان مرکزی فعال هستند و سالانه ۴۸ هزار تن تخم مرغ تولید می‌کنند و استان در این زمینه رتبه نهم را در کشور به خود اختصاص داده است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی سرانه مصرف تخم مرغ در استان و کشور را ۱۱ کیلو و ۲۰۰ گرم عنوان کرد و گفت: روزانه ۱۴۰ تن تخم مرغ در استان تولید می‌شود که ۳۵ درصد این محصولات در استان مصرف و ۶۵ درصد آن به سایر استان‌های کشور ارسال می‌شود.

باقری ظرفیت اسمی تولید تخم مرغ در ۹۶ واحد مرغداری تخم‌گذار در استان مرکزی را ۷۵ هزار تن در سال عنوان کرد و افزود: ارائه تسهیلات برای تأمین سرمایه در گردش واحدهای مرغداری از جمله برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان برای حمایت از تولیدکنندگان این بخش است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نصب پابند الکترونیک برپای 300 سارق در غرب تهران