همایش مهر سینمای ایران در گلستان برگزار می شود


همایش مهر سینمای ایران در گلستان برگزار می شود

گرگان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: همایش مهر سینمای ایران که در سال های گذشته صرفاً در پایتخت برگزار می شود، در روز ۲۱ مهرماه برای اولین بار در گرگان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رعیت ظهر یکشنبه در نشست خبر با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: آموزش از ارکان اصلی حوزه فرهنگ است، وزیر فرهنگ و ارشاد بر حوزه آموزش عمومی و فراهم کردن فرصت مناسب برای بهره‌مندی عمومی مردم از این آموزش‌ها تاکید ویژه دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان اضافه کرد: توجه ویژه به نقاط محروم، مرزی و کمتر توسعه یافته در هر و روستا، تلاش برای توزیع مناسب و عدالت محور فرهنگی و هنری به معنای عام از دستورات ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی افزود: دوره‌های رایگان آموزش هنر در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته شهرهای مراوه تپه، گالیکش، آق‌قلا، بندر گز، گمیشان و آزادشهر برگزار می‌شود.

رعیت ادامه داد: در دوره آموزشی مجموع ۷۸ رشته در حوزه‌های پیرامونی وزارت فرهنگ و ارشاد در حوزه‌های فرهنگ، هنر، آموزش قرآن و حوزه‌های فرهنگ عمومی به علاقه مندان آموزش داده می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان بیان کرد: امسال رشته‌های ویراستاری، خبرنگاری داستان نویسی و شعر و ترانه هم به حوزه‌های آموزشی اضافه شده است.

وی گفت: افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کنند، پس از گذران دوره و شرکت در آزمون گواهینامه معتبر دریافت کرده و در یک حرفه فرهنگی مشغول به کار شوند.

رعیت با بیان اینکه نام نویسی مرحله دوم این طرح از ۱۶ مهرماه آغاز شده است و تا ۳۰ مهر ادامه دارد، گفت: در مرحله اول طرح آموزشی مناطق محروم که در تابستان سال جاری برگزار شد ۷۸۸ نفر در ۱۶ رشته و ۴۱ دوره ثبت نام کردند که دوره‌های آموزشی آن همزمان با هفته وحدت آغاز شده و در حال برگزاری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: طرح آموزش ویژه مناطق محروم در ۹ استان کمتر توسعه یافته کشور اجرا می‌شود که استان گلستان هم به عنوان یکی از این ۹ استان محروم انتخاب شده است.

وی بیان کرد: سینما از هنرهای بسیار اثرگذار در حوزه فرهنگ سازی و تعمیق باورها و صدور فرهنگ است و ظرفیت بالایی در حوزه اقتصاد و اشتغال آفرینی دارد، به همین دلیل وزارت فرهنگ و ارشاد امسال برای نخستین بار مراسم بزرگداشت مهر سینمای ایران را در استان‌ها اجرا می‌کند.

رعیت گفت: سال‌های گذشته مراسم بزرگداشت مهر سینمای ایران به صورت متمرکز در پایتخت برگزار می‌شد، اما با رویکرد توجه به استان‌ها این مراسم در مراکز همه استان‌ها از جمله گلستان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد گلستان اضافه کرد: داوران در همایش مهر سینمای ایران با هدف تکریم سینماگران پیشکسوت، کمک به ایجاد فضای سالم رقابتی در رشته‌های مختلف مرتبط با سینما، بهترین‌های سینما را گزینش می‌کنند.

رعیت گفت: هنرمندان در بازه زمانی که از قبل اعلام شده بود در رشته‌های مختلفی مانند کارگردانی، خوانندگی، تولید فیلم کوتاه، مستند، گریم صداپیشگی تعداد ۶۳ اثر را در ۱۶ رشته به جشنواره ارسال کردند که چهره‌های برجسته استانی و ملی آثار را داوری کردند.

وی اذعان کرد: مراسم سینمای مهر گلستان به صورت متمرکز عصر روز ۲۱ مهرماه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار و بهترین‌های استان را معرفی خواهند کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد گلستان بیان کرد: ۱۱ شهریور مصادف با روز صنعت چاپ است و این صنعت در استان گلستان قریب یک قرن سابقه دارد به همین خاطر هرساله همایش تجلیل از فعالان حوزه چاپ را برگزار می‌کنیم که امسال با تاخیر در روز ۲۱ مهر برگزار می‌شود.

رعیت تبیین اهمیت صنعت چاپ، هم افزایی روحیه نشاط در بین فعالان این رشته و بزرگداشت پیشکسوتان را از اهداف برگزاری همایش تجلیل از فعالان صنعت چاپ بر شمرد.

وی گفت: پنج کارگاه آموزش تخصصی چاپ با حمایت اداره کل چاپ و نشر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود که اطلاع رسانی و ثبت نام در روز همایش است ولی شروع کلاس‌های آموزش در دی ماه خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!