فارس من| شهرهای مذهبی در رعایت حجاب و عفاف الگو باشند


فارس من| شهرهای مذهبی در رعایت حجاب و عفاف الگو باشند

یکی از مخاطبان خبرگزاری فارس می‌گوید: دشمنان با تمام رسانه‌های شیطانی خود و صرف هزینه‌های هنگفت، قصد ترویج فرهنگ بی‌حیایی و برهنگی در شهرهای مقدس را با فریب جوانان و نوجوانان دارند و هر روز هنجارشکنی جدیدی را رقم می‌زنند.

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، یکی از مخاطبان خبرگزاری فارس در سامانه تعاملی فارس من، مطالبه‌ای با عنوان «مطالبه از مسئولان شهرهای مذهبی برای اجرای قانون حجاب» ثبت کرده است که در آن آورده است: «شهرهای مذهبی ایران اسلامی، حرم اهل بیت علیهم‌السلام در این کشور هستند و باید در رعایت حریم حجاب و عفاف در جامعه پیشتاز و الگوی کشور باشند؛ اما متأسفانه مدت‌هاست که چهره شهرهای مقدسی مانند مشهد، قم و شیراز هم، حتی در مرکز شهر و اطراف حرم از لوث بدحجابی شده است تا جایی‌که خانواده‌های مؤمن و متدین مجاورین و زائرین این حرم‌ها، از مشاهده‌ این وضعیت به ستوه آمده‌اند و تحمل این وضعیت برایشان بسیار دشوار شده است.

فارس من| شهرهای مذهبی در رعایت حجاب و عفاف الگو باشند

این در حالی است که دشمنان این مرز و بوم، با تمام رسانه‌های شیطانی خود و صرف هزینه‌های هنگفت، قصد ترویج فرهنگ بی‌حیایی و برهنگی در این شهرهای مقدس را با اغفال و فریب جوانان و نوجوانان عزیزمان دارند و هر روز هنجارشکنی جدیدی را در این شهرها رقم می‌زنند. لذا از تمام مسئولان این شهرها اعم از ائمه‌ محترم جمعه، استانداران، فرمانداران، شهرداران و اعضای شوراهای شهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رؤسای دادگستری و شوراهای فرهنگ عمومی درخواست می‌شود به این مطالبه رسیدگی جدی و فوری نمایند.»

حجاب در شهرهای مذهبی بهتر رعایت می‌شود

این مطالبه مخاطب خبرگزاری فارس، درحالی است که در شهرهای مذهبی کشور وضعیت رعایت عفاف و حجاب نسبت به شهرهای دیگر مطلوب‌تر است و در حرم‌های مطهر امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت شاهچراغ (ع) و حتی دیگر اماکن متبرکه مانند مسجد مقدس جمکران، امامزادگان رعایت حجاب در اوج خود قرار دارد و در درهای ورودی این اماکن، خادمان مانع حضور افراد بی‌حجاب شده و به آنان چادر اهدا می‌کنند.

فارس من| شهرهای مذهبی در رعایت حجاب و عفاف الگو باشند

اهمیت حجاب ربطی به مذهبی و غیر مذهبی بودن شهرها ندارد

پیش‌تر حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه نماینده مجلس شورای سالامی در این خصوص گفته بود: «اهمیت حجاب ربطی به مذهبی و غیر مذهبی بودن شهرها ندارد؛ بلکه اهمیت آن ذاتی است. حجابِ زنان مشهدی باید رعایت شود، حجاب زنان تهرانی هم باید رعایت شود. حفظ حجاب یکی از ضرورت‌های دینی ما است و در نظام مقدس جمهوری اسلامی هم برابر با اصول متعدد قانون اساسی، لازم الاجرا است. قوانینی هم که در طی این ۴۰ سال شورای عالی انقلاب فرهنگی و دیگر مراکزی که شأن سیاستگذاری دارند، تبلیغ کردند بهترین اسناد برای رعایت حجاب است.»

این نماینده مجلس درخصوص راهکار برای عملیاتی هرچه بهتر قانون حجاب و حجاب در کشور هم می‌گوید: «وقتی از قانون حجاب صحبت می‌کنیم یعنی فرهنگ سازی، سیاستگذاری و تبیین فلسفه حجاب و … که وزارتخانه های مختلفی درگیر این مسأله هستند و اگر وظایف خود را درست انجام دهند حتما شرایط ما بهتر از این می شود.»

شهرهای زیارتی و مذهبی کشور به دلیل قداست و حرمت، نیازمند توجه بیشتر مسئولین فرهنگی و انتظامی است تا با اندیشیدن تدابیری نسبت به رعایت هرچه بیشتر و بهتر عفاف و حجاب در آن‌ها اقداماتی صورت گیرد.

پایان پیام/



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

دانلود تیتراژ پایانی سریال گیلدخت از محمد معتمدی + تیتراژ ابتدایی