طرح های هادی برای 40 هزارو 880 روستا تهیه شده است


طرح های هادی برای 40 هزارو 880 روستا تهیه شده است

زنجان-معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت:تا کنون برای بیش از ۴۰ هزارو ۸۸۰ روستا طرح های هادی روستایی تهیه شده و این طرح در ۲۲ هزارو ۲۰۰ روستا نیز به اجرا در آمده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا شاملو ظهر یکشنبه در بازدید از وضعیت پروژه های بنیاد مسکن استان زنجان و در جمع خبرنگاران، به منظومه های روستایی اشاره کرد و گفت: این طرح از سه سال پیش وارد فاز اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه در این راستا همکاری بسیار خوبی بین بنیاد مسکن استان، سازمان برنامه و بودجه و استانداری و سایر دستگاهها وجود دارد، ابراز داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این طرح نقش محوری دارد و با توجه به تجارب علمی، اجرایی خود و جهانی این طرح با کمک مراکز علمی، صاحب نظران و اساتید توسعه روستایی تهیه و بصورت پایلوت در استان های کشور به اجرا در می آید.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: زنجان در خصوص منظومه های روستایی جزو استان های پیشتاز است و این طرح در شهرستان طارم این استان به اجرا درآمده است.

شاملو تاکید کرد: دستگاههای متولی امر همکاری خوبی در این خصوص دارند و فعالیت های اقتصادی نیز شکل گرفته است.

وی ابراز کرد: تاکنون حدود دو میلیون و ۸۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در کشور مقاوم سازی و نوسازی شده که از این تعداد حدود ۹۶۰ هزار واحد مسکونی در راستای مقاوم و نوسازی بوده و مابقی نیز حوادث غیرمترقبه مثل سیل و زلزله است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: تاکنون بیش از ۵۰ درصد واحدهای روستایی کشور مقاوم سازی شده و طبق برنامه ریزی و هدف گذاری انجام شده، تمامی واحدهای روستایی تا ۱۰ سال آینده مقاوم سازی می شوند.

شاملو یاد آورشد: تا کنون برای بیش از ۴۰ هزارو ۸۸۰ روستا طرح های هادی روستایی تهیه شده و این طرح در بیش از ۲۲ هزارو ۲۰۰ روستا نیز به اجرا در آمده که آثار بسیار خوبی در ارتقاء کیفیت زیستی مردم، تسهیل در تردد و ایمن سازی روستا در قبال حوادث غیرمترقبه داشته است.

وی افزود: در حال حاضر حدود سه میلیون و ۸۴۰ واحد مسکونی روستایی واجد شرایط سند مالکیت دریافت کرده اند که از این میزان سه میلیون و ۵۲۰ هزار واحد، روستایی و مابقی املاک واقع در شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت را شامل می شود.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور متذکر شد: مطالعات نشان می دهد در روستاهایی که طرح های هادی و بهسازی محیط روستایی، نوسازی و مقاوم سازی اجرا شده یک ثبات جمعیتی به وجود آمده و یا روند مهاجرت متوقف شده است.

شاملو ادامه داد: با اجرای این طرح نیازهای زیستی روستاییان تامین شده و شرایط زندگی این روستاییان قابل قبول است.

وی افزود: طی یکسال گذشته درخواست افزایش حریم روستایی داشته ایم و بیش از ۴۶۰ هزار تقاضای افزایش محدوده و ساخت و ساز وجود داشته، است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور بیان داشت: تا کنون برای ۲۹۰ روستای کشور طرح های حفظ و احیای بافت های با ارزش و طرح های گردشگری تهیه شده و این طرح ها در ۱۱۴ روستای کشور به اجرا درآمده است.

شاملو گفت: خوشبختانه این طرح ها آثار و نتایج خوبی در حفظ معماری بومی روستایی، حفظ ویژگی های فرهنگی مناطق روستایی همچنین ارتقای سطح درآمد مردم از طریق توسعه فعالیت های گردشگری و ایجاد واحدهای بوم گردی داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید