وظیفه همه ما حمایت همه جانبه از پلیس است


وظیفه همه ما حمایت همه جانبه از پلیس است

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه وظیفه همه ما حمایت همه جانبه از پلیس است، گفت: تلاش های کارکنان زحمتکش نیروی انتظامی در یک سال گذشته و به ویژه در این ایام اخیر جای تشکر دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت صبح یکشنبه در جشنواره شهید رجایی اظهار کرد: در دو هفته اخیر شاهد ناآرامی‌هایی در کشور بودیم.

استاندار خراسان‌جنوبی اظهار کرد: ناآرامی‌های کف خیابان از یک طرف و کم لطفی‌هایی که در تریبون‌های رسمی نسبت به نیروهای جان بر کف انتظامی شد، لطمات روحی و جسمی به همراه داشت.

قناعت ادامه‌داد: در هیچ کجای دنیا پلیس را مورد هجمه قرار نداده و به قربانگاه نمی‌برند اما در ناآرامی‌های اخیر بی حرمتی‌های زیادی به نیروهای انتظامی شد.

وی افزود: در موج‌های اعتراضات مردمی در اروپا و آمریکا، حکومت همواره از پلیس دفاع کرد.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در نهایت وقتی حجم اعتراضات در این کشورها زیاد می‌شود، یکی از مسئولان و رجال سیاسی را قربانی می‌کنند تا فضا آرام شود.

قناعت گفت: چرایی اینکه هرگز و در هیچ شرایطی پلیس قربانی نمی‌شود، این است که تنها نیروی پلیس است که اقتدار و امنیت پایدار را در یک کشور ایجاد می‌کند.

حساب مردم از آشوبگر جدا است

وی با اشاره به اینکه حساب مردم ما از اغتشاشگران و آشوبگران جدا است، اظهار کرد: برخی افراد معترضینی هستند که به برخی عملکردها و اقدامات انتقاد دارند.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: اما گروهی خاص و اندک که به غرب و اروپا دل بسته‌اند با سو استفاده از شرایط موجود، به نیروی انتظامی جسارت می‌کنند که به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

قناعت گفت: بنا بر فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در حمایت از نیروی انتظامی، این مجموعه مقتدر بسیار مظلوم واقع شده است.

وی بیان کرد: متأسفانه برخی افراد به دنبال حرف‌های انگلیسی‌ها و غربی‌ها هستند در حالی که ۱۰ میلیون ایرانی به خاطر سیاست‌ها و جنایت‌های کشور انگلیس در زمان جنگ جهانی دوم فوت کردند.

هدف تجزیه ایران است

استاندار خراسان جنوبی افزود: هدف همه معاندان، این است که تجزیه ایران اسلامی را می‌خواهند لذا وظیفه همه ماست که نگذاریم به این هدف شوم خود برسند.

وی گفت: اینکه شبکه‌های معاند برنامه‌های رسمی و روتین خود را قطع می‌کنند تا اغتشاشات و آشوب‌های ایران را نشان دهند، حکایت از اهمیت انقلاب اسلامی و ایران برای آنان دارد.

قناعت درباره جشنواره شهید رجایی در خراسان جنوبی نیز اظهار کرد: ۱۴ دستگاه برتر در ارزیابی عملکرد و ۵ دستگاه برتر در اقدامات مربوط به هفته دولت معرفی و تجلیل می‌شوند.

وی با بیان اینکه ارزیابی عملکرد سالیانه دستگاه‌های اجرایی در ۲ شاخص عمومی و اختصاصی صورت می‌گیرد که یکی از مهمترین شاخص میزان تحقق سیاست‌ها و مأموریت‌های دولت است، بیان کرد: در حوزه ارزیابی‌ها و شاخص عمومی، شایسته‌سالاری در انتصاب‌ها باید به عنوان سرمایه انسانی مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

ارزیابی انتصاب‌ها و جابجایی‌ها

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه یکی از مشکلات استان ما در حوزه جذب سرمایه گذار است، یادآور شد: نگاه ما باید نسبت به سرمایه‌گذار عوض شود چرا که جذب سرمایه‌گذار نیاز خراسان جنوبی در فعالیت‌های اقتصادی است.

قناعت با سرمایه خواندن، نیروی انسانی، عنوان کرد: انتظار این است که در دولت سیزدهم شاهد استقرار نیروهای انقلابی باشیم.

به گفته وی؛ شواهد نشان می‌دهد که برخی مدیران در این زمینه خوب عمل کرده‌اند اما در خصوص برخی مدیران آنچه انتظار بوده، صورت نگرفته است.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه توقع نیروهای انقلابی و جامعه، اعمال تغییرات در دستگاه‌های اجرایی است، متذکر شد: مدیران باید با چشم باز به تغییر نیروها دست بزنند.

قناعت با اشاره به اینکه در نهاد ریاست جمهوری کمیته‌ای فعال شده که انتصابات و جابجایی‌ها را ارزیابی می‌کند، گفت: با اینکه استاندار خراسان جنوبی، بیست و هشتمین یا بیست و نهمین استانداری بود که منصوب شد اما با توجه به اقداماتی که صورت گرفته، در مقایسه با دیگر استان‌ها در بحث انتصابات و تغییرات، نمره دوم را کسب کرده‌ایم که البته قابل قبول نیست و باید اول باشیم.

وی، تغییرات مدیریتی را از دغدغه‌های نیروهای انقلابی عنوان کرد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به آشوب‌های اخیر، ادامه داد: غیر از همین نیروهای انقلابی، چه کسانی الان جلوی آشوبگران می‌ایستند لذا الان با وجود دولت سیزدهم، باید به نیروهای انقلابی و جهادی توجه شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک روز معلم مبارک به برادرم 1401 + عکس نوشته تبریک روز معلم به برادر