اجلاسیه 1330 شهید نهضت جهانی اسلام در قم برگزار می شود


اجلاسیه 1330 شهید نهضت جهانی اسلام در قم برگزار می شود

قم- فرمانده لشکر ۱۷ علی بن ابی طالب (ع) قم از برگزاری اجلاسیه ۱۳۳۰ شهید نهضت جهانی اسلام در قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرتیپ دوم پاسدار حسین تناور ظهر یکشنبه در نشست خبری اظهار داشت: انقلاب اسلامی تهدیدی برای نظام سلطه بوده به همین دلیل آنان تمام تلاش خود را برای از بین بردن این شجره طیبه به کار بستند.

فرمانده لشکر ۱۷ علی بن ابی طالب (ع) قم گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس با دست خالی در برابر استکبار ایستادگی کردیم و خرمشهرها فتح شد و این پیروزی‌ها همچنان ادامه دارد که آخرین مورد آن غلبه بر غده سرطانی داعش به رهبری سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بوده است.

سردار تناور با بیان اینکه در مبارزه با داعش و دفاع از حرم اهل بیت (ع) شیعیان کشورهای بسیاری در میدان نبرد حضور داشتند عنوان داشت: امروز خانواده‌های شهدای مقاومت خواسته‌هایشان این است که ملت ایران قدردان این نظام جمهوری اسلامی باشند، چرا که ممکن است برخی‌ها وقتی در این کشور زندگی می‌کنند و شرایط ناامنی کشورهای دیگر را نمی‌بینند این نعمت در نگاه آنان ساده باشد.

تناور با اشاره به فعالیت‌های لشکر عملیاتی ۱۷ علی بن ابی طالب (ع) قم بیان داشت: این لشکر تلاش کرده تا در عرصه‌های مختلف از جمله مأموریت شمال غرب کشور در سال‌های اخیر حضور پررنگی داشته باشد.

فرمانده لشکر ۱۷ علی بن ابی طالب (ع) قم ادامه داد: امروز نیز در عرصه فرهنگی وارد میدان شده ایم و پشتیبانی از نمایش میدانی فصل شیدایی که به مناسبت کنگره ملی شهدای قم روی صحنه رفته از جمله آنان بوده است.

وی بیان داشت: اجلاسیه ۱۳۳۰ شهید نهضت جهانی اسلام در روز چهارشنبه هفته جاری برگزار می‌شود که این شهدا در دوران دفاع مقدس و جنگ با تکفیری‌ها به شهادت رسیدند.

تناور گفت: از ده ملیت در قم شهید داریم که این شهدا از کشورهای بحرین، عراق، سوریه، افغانستان، پاکستان، فرانسه، آذربایجان و الجزایر هستند که در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) و گلزار شهدای شیخان مدفون هستند.

وی قم را پایتخت شهدای نهضت جهانی اسلام برشمرد و گفت: بسیاری از رزمندگان کشورهای مختلف از قم به مناطق جنگی اعزام شدند.

فرمانده لشکر ۱۷ علی بن ابی طالب (ع) قم با اشاره به آمار شهدای برخی کشورها بیان داشت: ۲۵۵ شهید افغانستانی در قم داریم که ۳۱ نفر از آنان در دوران دفاع مقدس به جبهه‌ها اعزام و به شهادت رسیدند.

تناور ادامه داد: ۱۶۸ شهید پاکستانی در قم داریم که ۷ نفر از این شهدا در جنگ تحمیلی به درجه رفیع شهادت رسیدند.

وی گفت: دیدار و سرکشی از خانواده‌های معظم شهدای جهان اسلام و ساخت فیلم از سپاه بدر و تولید مستند توسط یکی از پیشکسوتان عرصه جنگ از جمله برنامه‌های در دست اقدام است.

وی افزود: در ایام اربعین نیز تابلو فرش‌هایی از تمثال شهدای سپاه بدر تهیه شد و به خانواده‌های این شهدا در عراق اهدا شد.

سردار تناور اضافه کرد: ایجاد ارتباط با گروه‌های مختلف مقاومت، تولید سرود حماسی به ۵ زبان شامل انگلیسی، عربی، افغانستانی، پاکستانی و فارسی از دیگر برنامه‌های ستاد کنگره ملی شهدای استان قم بوده که در اجلاسیه اجرا می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم بی نظیر از آوازخوانی محشر و دلنشین هوتن شکیبا + دلبری این بچه تمامی ندارد!