جشنواره ملی زرشک فرصتی برای معرفی ظرفیت‌ها


جشنواره ملی زرشک فرصتی برای معرفی ظرفیت‌ها

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی گفت: از فرصت برگزاری جشنواره ملی زرشک باید برای معرفی استان و ظرفیت‌های آن در حوزه‌های مختلف برای جذب سرمایه گذار استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت عصر یکشنبه در شورای سیاست گذاری جشنواره ملی زرشک بیان داشت: جشنواره ملی زرشک باید با محتوای غنی برگزار شود تا اثر گذاری مطلوبی در جامعه داشته باشد و پیوست رسانه‌ای قوی از موضوع‌های جدی است که در این جشنواره باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: معرفی ارزش غذایی زرشک در سطح ملی، توجه شرکت‌های دانش بنیان و مراکز علمی برای تولید محصولات از زرشک، جذب سرمایه گذار برای توسعه اقتصادی استان و ایجاد شرکت‌های فرآوری، تقویت معیشت کشاورزان برای پایداری جمعیت در روستاها از جمله اهداف برپایی این جشنواره است.

وی ایجاد ارزش افزوده برای کسب قیمت واقعی زرشک را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره اعلام کرد و گفت: کار جشنواره نباید به این ایام محدود شود بلکه در زمینه‌های که نیاز است باید در طول سال تداوم داشته باشد.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه کلنگ زنی‌ها باید واقعی باشد، بیان داشت: فرمانداران پنج شهرستان استان که جشنواره در آنها برگزار می‌شود باید با مدیریت مناسب برنامه‌های جشنواره به ویژه افتتاحیه و اختتامیه را اجرا کنند.

قناعت گفت: با وجود اینکه چهار اثر ثبت جهانی در استان داریم در گذشته از ظرفیت‌های گردشگری خراسان جنوبی به خوبی استفاده نشده و از فرصت برگزاری این جشنواره برای معرفی ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف مانند گردشگری باید بهره گرفته شود.

وی ادامه داد: باید چرخه تولید محصولات مزیت دار خراسان جنوبی از کاشت و برداشت تا فرآوری و بازار فروش را تکمیل کنیم که انجام این کار با جذب سرمایه گذار امکان پذیر می‌شود.

در این جلسه مقرر شد با محوریت معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار جلساتی برای پیگیری موضوع‌های مربوط به این جشنواره با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان