خرید تضمینی 30 هزار تن زیتون طارم توسط جهاد کشاورزی زنجان


خرید تضمینی 30 هزار تن زیتون طارم توسط جهاد کشاورزی زنجان

زنجان-نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس گفت: ۳۰ درصد معادل بیش از ۳۰ هزار تن از زیتون طارم را جهاد کشاورزی استان خرید تضمینی خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی طاهری روز یکشنبه با بیان اینکه ۳۰ درصد معادل بیش از ۳۰ هزار تن از زیتون طارم را جهاد کشاورزی استان زنجان خرید تضمینی خواهد کرد، گفت: امسال سال آور زیتون طارم است و این مهم باعث می شود تا زیتون به قیمت ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان در بازار خرید شود و به تبع قیمت آن هم بالا می رود.

وی با بیان اینکه تولید زیتون امسال در طارم بیش از سه برابر افزایش داشته است، ابراز داشت: اما قیمت خرید از باغداران به همان میزان کاهش دارد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در این راستا طبق توافق با وزارت جهاد کشاورزی برای حمایت از زیتون طارم واردات روغن زیتون با تعرفه بسیار بالا صورت می گیرد.

طاهری تاکید کرد: جلساتی با وزیر و معاونین جهاد کشاورزی داشتیم و به نتایج خوبی رسیدیم و واردات روغن زیتون با تعرفه بالا باشد طوری که نزدیک به ممنوع بودن باشد و واردات زیتون نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه صادرات زیتون را تسهیل خواهیم کرد، ابراز داشت: سعی خواهیم کرد افرادی را که زیتون و روغن زیتون را صادرات می کنند زیر ساخت لازم تسهیل شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین زیتون جزو کالاهای اساسی حساب خواهد شد و این مهم باعث می شود تا مثل گندم به عنوان کالاهای اساسی به آن توجه شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ وقتی فرامرز قریبیان و زن جوانش مهمانی به خونه گوگوش رفتند!