تسریع در استقرار دستگاه‌های ذیربط در پایانه مرزی رازی شهرستان خوی


تسریع در استقرار دستگاه‌های ذیربط در پایانه مرزی رازی شهرستان خوی

ارومیه - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی بر تسریع در استقرار دستگاه‌های ذیربط در پایانه مرزی رازی شهرستان خوی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان آرامون صبح دوشنبه در بازدید از پایانه مرزی رازی با همراهی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اظهار کرد: لازم است دستگاه‌های ذیربط در استقرار سیستم‌های نرم افزاری و سخت افزاری خود جهت ارائه خدمات به مسافرین تسریع کنند.

وی پایانه مرزی رازی را یکی از پایانه‌های شکیل استان و کشور معرفی کرد و افزود: با سرمایه گذاری عظیمی که جهت ساخت این پایانه مرزی انجام گرفته پیش بینی می‌شود شاهد افزایش تردد مسافرین با امکانات و زیرساخت‌های لازم و کافی از آن باشیم.

وی از جابجایی نزدیک به ۶ میلیون تن کالا توسط ناوگان جاده‌ای آذربایجان غربی در نیمه نخست سال جاری خبر داد و اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه نزدیک به ۶ میلیون تن انواع کالا توسط ناوگان حمل و نقل باری استان در قالب بالغ بر ۴۳۱ هزار سفر جابجا شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: در این مدت همچنین شاهد جابجایی نزدیک به دو میلیون تن سیمان با انجام افزون بر ۱۱۶ هزار سفر در استان بوده‌ایم.

آرامون ادامه داد: تعداد کل رانندگان بخش حمل و نقل باری در استان تا پایان شهریور ماه سال جاری ۳۳ هزار و ۴۹۶ نفر بوده است که ۱۲۱ از این تعداد در شهریور ماه امسال به جمع خانواده بزرگ رانندگان حمل و نقل باری افزوده شدند.

جواد کرمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه با تقدیر از اقدامات انجام گرفته اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان جهت ساخت و توسعه پایانه مرزی رازی، این پایانه مرزی را به دلیل نزدیکی به شهر وان ترکیه دارای اهمیت ویژه ای دانست.

وی افزود: امید است با بهره برداری از این پایانه مرزی علاوه بر توسعه تردد روان و با آسایش لازم مسافرین دو کشور ایران و ترکیه شاهد رشد مراودات مرزی و تجارت و درنتیجه رشد اقتصادی دو کشور نیز باشیم.

کرمی اظهار کرد: تعداد ناوگان باری فعال نیز تا پایان شهریور ماه سال جاری ۳۲ هزار و ۸۴۹ دستگاه بوده و عمر متوسط این ناوگان ۱۶.۴۸ سال برآورد شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی