شهادت 24 جوان برای حفظ پرچم ایران/ راه شهدا هنوز ادامه دارد


شهادت 24 جوان برای حفظ پرچم ایران/ راه شهدا هنوز ادامه دارد

تمامی دشمنان داخلی و خارجی با یکدیگر بسیج شدند تا جمهوری اسلامی را از بین برده و در نهایت ایران را ویران کنند. حالا اما همچون دیگر اغتشاشات و آشوب‌ها، نیروهای مخلص و مدافعان امنیت در صف اول این وقایع ایستاده و مظلومانه جان خود را فدا می‌کنند.

گروه فرهنگی-رجانیوز: همزمان با فوت مهسا امینی، زمزمه‌هایی از برگزاری اعتراضات بخشی از مردم به «گشت ارشاد» به گوش رسید. دیری نگذشت که با دخالت رسانه‌های غربی و معاندین و دشمنان، میدان تجمعات و اعتراضات به اغتشاش و آشوب تبدیل شد.
به گزارش رجانیوز؛ زمانی که امنیت کشور مورد حجمه‌ی دشمنان داخلی و خارجی قرار می‌گیرد، نیروهای مخلص و پاک خدا وارد میدان شده و با تکیه‌بر اعتقادات خود سعی بر دفاع از جان، مال و ناموس مردم دارند. وقایع مختلف در طول ۴۰ سال گذشته حاکی از غیرت مردم ایران بوده و نشان دهنده عدم سکوت در برابر هتک حرمت به وطن و مقدسات است.
در طول چند هفته‌ی اخیر، شاهد آشوب‌ها و اغتشاشاتی در شهرهای مختلف کشور بوده، به‌طوریکه امنیت از مردم صلب و آرامش از آن‌ها گرفته شد. تمامی دشمنان داخلی و خارجی با یکدیگر بسیج شدند تا جمهوری اسلامی را از بین برده و در نهایت ایران را ویران و تجزیه کنند. اکنون اما همچون دیگر اغتشاشات و آشوب‌ها، نیروهای مخلص و مدافعان امنیت در صف اول این وقایع ایستاده و مظلومانه جان خود را فدا می‌کنند.
راه شهدا ادامه دارد
در چند روز گذشته خبرهایی از شهادت نیروهای بسیجی و نیروهای انتظامی به گوش می‌رسد. شهادت مردمانی که بی‌هیچ چشم داشتی از جان و مال و ناموس این مرز و بوم دفاع کرده و غیورانه جان خود را فدا کردند.
در پی حملات اغتشاشگران به کلانتری ۱۶ زاهدان، باری دیگر خون شیعه و سنی در هم آمیخته شد تا امنیت در سیستان و بلوچستان تامین شود. در این درگیری‌ها سرهنگ پاسدار «سید حمیدرضا هاشمی» و پاسدار «محمدامین آب درشکر» و «علی بیک وارازی» به دجه‌ی رفیع شهادت نائل آمدند. همچنین بسیجی جوان «محمدامین عارف» و بسیجی اهل سنت «سعید برهانز هی ریگی» به خیل شهدا پیوستند.
گروهبان یکم «فرید کرم‌پور» در همین وقایع توسط اغتشاشگران با خودرو زیر گرفته شد و پس از مجروحیت به درجه شهادت نائل آمد. «حسین تقی‌پور» نیز که از بسیجیان فعال سپاه محمد رسول‌الله(ص) بود طی ناآرامی‌ها در محله تهران پارس جان خود را از دست داد.
ستوان یکم «مسلم جاویدی مهر» افسر تیپ ۲۷۷ چهارشنبه ۳۰ شهریور، زمانی که هیچ ماموریت و ابلاغی نداشت وارد میدان نبرد با غاصبان امنیت مردم شده و در راه دفاع از مردم و جلوگیری از آسیب به بیت‌المال شهید شد.
در تبریز بسیجی جوان «حسین اوجاقی» برای مقابله با آشوبگران و اغتشاشگران با ضرب چاقو به شهادت رسید. این جوان دهه ۷۰ای فرمانده پایگاه علامه طباطبایی مسجد فاطمی تبریز بود. مادر این شهید می‌گوید: «حسین را به حضرت علی اکبر تقدیم کردم. حسین به آرزویش رسید. او همیشه دوست داشت به شهادت برسد». پدر شهید اوجاقی نیز از مردم خواست تا با حمایت از رهبری اجازه نفوذ دشمنان را ندهند. برادر حسین هم با قسم یاد کردن به مشی حسینی برادرش در مصاحبه‌ای گفت «به خدا قسم راهت را ادامه خواهم داد».
«محمدرسول دوست محمدی» شهیدی است که قصه‌ی شهادتش روایت دیگری دارد. این شهید والاقدر یکی از نیروهای بسیجی است که در مقابله با آشوبگرانی که قصد به آتش کشیدن خیمه امام حسین(ع) را داشتند، در مشهد مقدس به ضرب چاقو به شهادت رسید.
شهیدی با دو دختر یک ساله و ۹ ساله
«رضا زارع مویدی» شهید دیگری است که در راه امنیت و مبارزه با آشوب‌طلبان به این درجه نائل آمد. رضا که فرزند شهید انوشیروان زارع مویدی بود، از راه پدر خارج نشد و سرنوشتش به شهدا گره خورد. این شهید ۳۷ ساله که دارای دو فرزند دختر یک ساله و ۹ ساله بود، در تجمعات غیر قانونی در خیابان معالی‌آباد شیراز، به همراه چهار مامور پلیس مضروب شد و به دلیل جراحات بسیار به فیض شهادت رسید.
«پوریا احمدی» یکی دیگر از شهدای مدافع امنیت بوده که در تهران به فیض شهادت رسیده است. وی که برای مقابله با آشوب‌طلبان و برخورد با قانون شکنی اغتشاشگران در خیابان پیروزی حاضر شده بود، بر اثر ۹ ضربه چاقو توسط اغتشاشگران مجروح شد و پس از گذشت چند روز از این اتفاق به فیض شهادت نائل آمد.
دهه هشتادی‌ها پای کار انقلاب آمدند
«علی‌اصغر قورت بیگلو» جوان دهه هشتادی‌ای است که در درگیری‌های اخیر توسط عده‌ای اغتشاشگر در کرج به درجه رفیع شهادت نائل شد. در تاکستان قزوین نیز، بسیجی ۲۴ ساله «عباس خالقی» که دارای فرزندی یک ساله نیز بود بر اثر شلیک گلوله به شهادت رسید.
«محمدحسین سروری» شهید ۲۰ ساله اهل گرمسار است که در اغتشاشات اخیر بر اثر شلیک گلوله به شهادت رسید. روابط عمومی سپاه قائم استان سمنان هم در اطلاعیه‌ای با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمدحسین سروری آورده است: «در پی تجمع غیر قانونی، تخریب گرایانه و هتاکانه عده‌ای از اغتشاشگران و عناصر خود فروخته که شب گذشته در گرمسار اقدام به تخریب اموال عمومی نموده بودند برادر بسیجی محمدحسین سروری‌راد توسط اغتشاشگران به شهادت رسید. وی که برای مقابله با آشوبگران در صحنه حضور داشت، با اقدام غیر انسانی و وحشیانه عناصر معاند به فیض شهادت نائل گردید».
«مجتبی امیری دوماری»، «سید عباس فاطمیه» و «امیررضا اولادی» از دیگر شهیدان امنیت این روزها هستند. «مهدی زاهدلویی» از طلبه‌های بسیجی استان قم است که در آشوب‌ها و اغتشاشات از ناحیه قلب با سلاح سرد مجروح شد و پس از آن به خیل شهادت پیوست. «سرهنگ عبداللهی» فرمانده یگان امداد مریوان نیز در درگیری با اغتشاشگران با شلیک گلوله مستقیم به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
چراغ راه شهدا هنوز خاموش نشده و بی‌شک جوانان مومن اجازه‌ی این کار را به دشمنان داخلی و بیگانگان خارجی نمی‌دهند. این جوانان که حب وطن داشته، همانطور که ۸ سال دفاع مقدس در مقابل متجاوزین ایستادگی کردند و نگذاشتند حتی یک وجب از خاک ایران به تصرفشان درآید، همان‌ها امروز نیز در برابر دشمنان داخلی و خارجی قد علم کرده و اجازه‌ی ذره‌ای دست درازی به آن‌ها نخواهند داد.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

درمان تبخال تناسلی: 12 درمان خانگی تبخال تناسلی زنان و مردان