درگ شاسی‌بلندهای V8؛ رنجروور، آئودی SQ7، بنتلی بنتایگا و مرسدس GLE63


درگ شاسی‌بلندهای V8؛ رنجروور، آئودی SQ7، بنتلی بنتایگا و مرسدس GLE63

این روزها شاسی‌بلندهای قدرتمند در سبد محصولات اکثر خودروسازان جهان دیده می‌شوند و حالا در ویدئوی جدید کارواو، چهار نمونه از این خودروها که همگی اروپایی هستند در برابر هم صف‌آرایی کرده‌اند تا مسابقه‌های درگ جذابی را ترتیب دهند. جدیدترین عضو این...

این روزها شاسی‌بلندهای قدرتمند در سبد محصولات اکثر خودروسازان جهان دیده می‌شوند و حالا در ویدئوی جدید کارواو، چهار نمونه از این خودروها که همگی اروپایی هستند در برابر هم صف‌آرایی کرده‌اند تا مسابقه‌های درگ جذابی را ترتیب دهند. جدیدترین عضو این جمع، رنجروور P530 است که در برابر آئودی SQ7، بنتلی بنتایگا و مرسدس GLE63 AMG قرار می‌گیرد. هرچند این چهار شاسی‌بلند ساخت شرکت‌های مختلفی هستند اما همهٔ آن‌ها از پیشرانه‌های V8 توئین توربوی قدرتمندی استفاده می‌کنند که خروجی تقریباً نزدیک به همی دارند.

دو خودروی این جمع از بریتانیا و دو شرکت‌کنندهٔ دیگر ساخت آلمان هستند اما بنتایگا در پلت‌فرم و پیشرانهٔ V8 خود که هردو ساخت گروه فولکس‌واگن هستند با آئودی SQ7 اشتراک دارد. البته این موتور ۴ لیتری در بنتایگا با ۵۵۰ اسب بخار قدرت، قوی‌تر از آئودی با ۵۰۷ اسب بخار قدرت است. از سوی دیگر، در سینهٔ رنجروور هم یک پیشرانهٔ آلمانی قرار گرفته است. این همان موتور ۴.۴ لیتری V8 آشنای ب‌ام‌و است که در اینجا ۵۳۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. رنجروور با وجودی که بیشترین قدرت این جمع را ندارد اما با وزن ۲۵۱۰ کیلوگرم، از همه سنگین‌تر است. در همین حال، مرسدس با ۶۱۲ اسب بخار قدرت، قوی‌ترین عضو گروه به‌حساب می‌آید.

هرچند قیمت در اینجا اهمیتی ندارد اما بد نیست اشاره کنیم که بنتلی با قیمتی بیش از ۲۲۰ هزار دلار، گران‌ترین خودروی این رقابت به‌حساب می‌آید؛ اما با توجه به اعداد روی کاغذ، مرسدس روی ۴۰۰ متر باید برتری داشته باشد زیرا نه‌تنها بیشترین قدرت را دارد بلکه از رنجروور سبک‌تر بوده و وزنی هم‌اندازهٔ بنتلی دارد؛ اما آیا این‌ها برای پیروزی کافی هستند؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر ببینید.

مقایسه مشخصات فنی

رنجروور P530آئودی SQ7بنتلی بنتایگا Sمرسدس GLE63 S
پیشرانه۴.۴ لیتری V8 توئین توربو۴ لیتری V8 توئین توربو۴ لیتری V8 توئین توربو۴ لیتری V8 توئین توربو
قدرت۵۳۰ اسب بخار۵۰۷ اسب بخار۵۵۰ اسب بخار۶۱۲ اسب بخار
گشتاور۷۵۰ نیوتن متر۷۷۰ نیوتن متر۷۷۰ نیوتن متر۸۵۰ نیوتن متر
گیربکس۸ سرعته اتوماتیک۸ سرعته اتوماتیک۸ سرعته اتوماتیک۹ سرعته اتوماتیک
محور محرکچهارچرخچهارچرخچهارچرخچهارچرخ
وزن۲۵۱۰ کیلوگرم۲۲۶۵ کیلوگرم۲۴۱۵ کیلوگرم۲۴۲۰ کیلوگرم
قیمت۱۱۵,۰۰۰ دلار۹۰,۹۹۰ دلار۲۲۲,۵۲۵ دلار۱۲۴,۲۷۵ دلار

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آریا CVT محصول سایپا در نمایشگاه خودرو مشهد + فیلم