تأمین تسهیلات ایجاد مشاغل خرد خانگی با اولویت آبزی‌پروری


تأمین تسهیلات ایجاد مشاغل خرد خانگی با اولویت آبزی‌پروری

اردبیل- مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: تأمین تسهیلات لازم به منظور اجرای طرح‌های مشاغل خانگی و خوداشتغالی با اولویت صنایع شیلاتی و آبزی‌پروری در اردبیل پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا حسین‌نژاد عصر دوشنبه در دیدار با مدیرکل شیلات استان اردبیل اظهار کرد: طرح توانمندسازی خانوارهای تحت پوشش با ارائه تسهیلات ارزان قیمت اولویت فعالیت‌های کمیته امداد اردبیل است.

وی با اشاره به تقدیر از همکاری خوب اداره کل شیلات استان در اجرای تفاهمنامه، بر توسعه همکاری و تعاملات بین ۲ دستگاه اجرایی تاکید کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل برگزاری جلسات آموزشی و ترویجی ویژه مددجویان، شناسایی مددجویان واجد شرایط و تأمین تسهیلات لازم به منظور اجرای طرح‌های مشاغل خانگی و خوداشتغالی با اولویت صنایع شیلاتی و آبزی‌پروری را از اولویت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) استان برشمرد.

حسین‌نژاد گفت: توسعه مشاغل خرد خانگی می‌تواند زمینه کاهش جمعیت تحت پوشش این نهاد حمایتی را فراهم کرده تا با اشتغال مددجویان رونق اقتصادی را در این خانواده‌ها شاهد باشیم.

در ادامه این دیدار مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در اردبیل نیز از برپایی ۱۲ چادر در سطح شهر برای جمع‌آوری کمک‌های خیرین در قالب گروه‌های جهادی خبر داد و افزود: در حوزه آموزشی ستاد اجرایی حضرت امام برنامه‌های متنوعی را با همکاری آموزش و پرورش و نوسازی مدارس انجام می‌دهد که در سطح کشور احداث ۲ هزار مدرسه از جمله این برنامه‌ها است.

مهدی افتخاری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در استان اردبیل نیز با همکاری نوسازی مدارس ۳۲ مدرسه احداث و تحویل آموزش و پرورش شده و ساخت ۳۰ واحد آموزشی نیز آغاز شده است.

وی اضافه کرد: با تاکید دولت سیزدهم طرح جمع‌آوری مدارس کانکسی و سنگی با همکاری ستاد اجرایی امام و نوسازی مدارس در اولویت قرار گرفته و ما تلاش می‌کنیم تا با احداث و تحویل این واحدهای آموزشی به مقاوم‌سازی و مناسب‌سازی فضای آموزشی کمک کنیم.

مدیر ستاد اجرایی حضرت امام خمینی استان اردبیل از اجرای طرح عدالت آموزشی و استقرار قرارگاهی با همین محوریت خبر داد و بیان کرد: برای کمک به ارتقای کیفی آموزش دانش‌آموزان به ویژه در مقطع دوازدهم بسته‌های کمک آموزشی کنکور در حال تهیه و توزیع است که در استان یک‌هزار و ۵۰۰ بسته در این زمینه تهیه و توزیع خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جزئیات آتش‌سوزی مهیب امامزاده ابراهیم شفت + عکس