49 درصد منابع بودجه شهرداری بیرجند محقق شد


49 درصد منابع بودجه شهرداری بیرجند محقق شد

بیرجند- رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و امور مالی شورای اسلامی شهر بیرجند از تحقق ۴۹ درصدی منابع بودجه و ۴۰ درصدی مصارف شهرداری بیرجند در شش ماه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر در جلسه امروز دوشنبه شورای شهر بیرجند عباس سروری گفت: بر اساس گزارش عملکرد بودجه شش ماه ابتدای سال جاری شهر داری بیرجند در این مدت در آمد ناشی از عوارض عمومی ۵۶ درصد، در آمد های ناشی از عوارض اختصاصی شهرداری ۵۶ درصد، در آمد های موسسات انتفاعی ۵۶ درصد محقق شده اند.

وی افزود: در این مدت در آمد ناشی از بهای خدمات ۳۴ درصد، در آمدهای واصل از اموال شهرداری ۵۸ درصد، اعانات و کمک های اهدایی و دارای اعطایی دولت و سازمان های دولتی ۵۲ درصد و جمع کل درآمدها ۵۱ درصد بوده که در مجموع ۴۹ درصد منابع بودجه شهرداری محقق شده است.

وی بیان داشت: در بخش مصارف هم در حوزه ماموریت های عمرانی و شهرسازی هشت درصد، محیط زیست و خدمات شهری ۲۹ درصد، ایمنی و مدیریت بحران ۱۰ درصد، حمل و نقل و ترافیک ۴۴ درصد، خدمات مدیریت ۱۰ درصد، اجتماعی و فرهنگی ۵درصد و در مجموع ۴۰ درصد مصارف در شش ماهه اول سال محقق شده است.

در ادامه جلسه شورا نامه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مبنی بر تصویب تغییر کاربری زمینی با ۵۱۵ متر مربع از فرهنگی به صنعتی (نانوایی صنعتی) در اراضی زعفرانیه، تغییر کاربری زمینی از تاسیسات شهری به تجاری در بلوار شعبانیه، تغییر کاربری زمینی از آموزشی به تجاری در مهر شهر و تغییر کاربری زمین دیگری از تاسیسات شهری به تجاری در مهر شهر در کمیسیون ماده پنج قرائت شد.

فرید فروزانفر نماینده شورای شهر بیرجند در کمیسیون ماده پنج در این خصوص گفت: متاسفانه در جلسات این کمیسیون به نظریات کمیته فنی توجه نمی شود و با وجود مخالفت اعضای این کمیته با بعضی از این تغییر کاربری ها، در کمیسیون ماده پنج تغییر کاربری های مورد نظر مصوب می شود.

بی توجهی به طرح تفضیلی

مرتضی یزدان شناس دیگر عضو شورای شهر بیرجند افزود: با توجه به اینکه کاربری های مورد نظر براساس طرح تفضیلی شهر بیرجند بوده است با تغییر در آنها در عمل طرح تفضیلی بیرجند مورد بی توجه ای قرار گرفته و اعضای کمیسیون ماده پنج باید در این باره پاسخگوی افکار عمومی باشند.

رضا حسنی صفت رئیس شورای شهر بیرجند بیان داشت: علاوه بر اینکه در کمیسیون ماده پنج نماینده شورا و شهردار مخالفت خود را با این تغییر کاربری ها اعلام کرده اند، این موضوع را به استانداری هم اعلام کرده ایم و چون اقدامی در این خصوص انجام نشده است، به دیوان عدالت اداری شکایت خواهیم کرد.

چگونگی استفاده از مرکز بیرجند شناسی یکی دیگر از موضوع های بود که درجلسه شورا مطرح شد و حجت الاسلام مهدی عبدالرزاق نژاد رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورا گفت: مرکز بیرجند شناسی با هدف نمایش اسناد، کتاب ها و عکس های مربوط به بیرجند ایجاد شده است، بنابر این باید همه فعالیت های آن مربوط به بیرجند باشد.

ویدا ناصری عضو شورای شهر بیرجند هم بیان داشت: با راه اندازی تالار گفتمان در مرکز بیرجند شناسی، با حضور افراد قدیمی و جوان بیرجند، مباحث مربوط به بیرجند را می توان در آن مورد بررسی قرار داد.

عباس سروری دیگر عضو شورا هم خواستار برگزاری جلسات محدود شهرداری در مرکز بیرجند شناسی به جای فرهنگسرا شد تا از این طریق مرکز بیرجند شناسی به مردم معرفی شود.

شهردار بیرجند گفت: تاکنون از مرکز بیرجند شناسی با وجود فضای خوبی که دارد، استفاده بهینه نشده است و برای آشنایی مردم با این مرکز ابتدا باید فعالیت هایی درآن انجام شود.

مهدی بهترین درباره بازسازی سر در بازار قدیم بیرجند با همکاری میراث فرهنگی هم افزود: بازار قدیم بیرجند جزو هویت حقیقی ما است و با وجود اینکه قدمت زیادی دارد، برای حفظ آن کاری نشده است.

وی بیان داشت: برای بازسازی درب بازار قدیم بیرجند حدود سه میلیارد تومان پیش بینی شده است وبا همکاری اصناف در آینده بازسازی و جدار سازی آن هم انجام خواهد شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز معلم به خواهرزاده و برادرزاده 1401 + عکس نوشته و پروفایل