عدم تایید انتقال آب برای رفع خشکسالی تالاب‌های کرمانشاه


عدم تایید انتقال آب برای رفع خشکسالی تالاب‌های کرمانشاه

کرمانشاه- معاون منابع انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از غیرقابل تایید بودن انتقال منابع آبی برای رفع خشکسالی رودخانه‌ها و تالاب‌های کرمانشاه خبر داد.

فرحناز اقبالی کلهر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در طبیعت رودخانه‌ها توان خودپالایی بالایی دارند و در رودخانه قره‌سو نیز با وجود بالا بودن میزان فاضلاب و کمبود آب هنوز موجودات زنده در آن زیست می‌کنند.

وی افزود: انتقال موجودات زنده رودخانه‌ها و دریاچه‌ها به محیط دیگر به منظور حفظ آن‌ها از نظر اکولوژیکی مورد تأیید نیست و طبیعت قرن‌ها است که در شرایط توالی، خشکسالی و حتی مرگ تمام موجودات زنده دوباره چرخه زندگی را برگردانده است.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: انتقال آب از یک منطقه به منطقه دیگر به منظور رفع خشکسالی از نظر زیست محیطی کار اشتباهی است چراکه خصوصیات فیزیکی و شیمیایی هر سراب و رودخانه با دیگری متفاوت است.

وی در خصوص مضرات انتقال منابع آبی، عنوان کرد: انتقال آب باعث برهم زدن طبیعت و ویژگی‌های زیست محیطی سراب‌ها و رودخانه‌ها می‌شود و باعث ایجاد پر غذایی اکوسیستم شده و تعادل اکولوژیکی منطقه را بر هم می‌زند و نه تنها مورد تأیید سازمان محیط زیستی کشور نبوده بلکه در تمام دنیا هم قابل پذیرش نیست.

اقبالی کلهر خاطرنشان کرد: در برخی موارد برای احیای رودخانه‌ها، تالاب‌ها و یا سراب‌ها از انتقال آب چاه استفاده می‌شود که کمترین میزان آلودگی را برای محیط جدید در پی دارد اما از نظر اکولوژیکی باز هم مورد تأیید نبوده و تنها چسب زخمی برای یک زخم عمیق است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید