خنثی شدن توطئه‌های دشمن ارمغان همبستگی در پایتخت وحدت اسلامی


خنثی شدن توطئه‌های دشمن ارمغان همبستگی در پایتخت وحدت اسلامی

زاهدان- وحدت و انسجام مردم خونگرم و مهربان سیستان و بلوچستان و زندگی مسالمت آمیز آنان به گونه‌ای رقم خورده که استان را به نماد وحدت اسلامی تبدیل کرده است.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: هفته وحدت شاهدی بر همدلی و همبستگی شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان و خنثی کننده توطئه‌های دشمنانی است که چشم دیدن این اتحاد در پایتخت وحدت اسلامی و پیشرفتش را در هیچ برهه زمانی نداشته‌اند.

طرح اندیشه وحدت جهان اسلام، از جمله دغدغه‌های فکری دیرینه و اساسی حضرت امام خمینی (ره) بود که در طول دوران فعالیت اجتماعی و سیاسی خود، چه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و چه بعد از آن لحظه‌ای از این موضوع غفلت نکردند.

بنیانگذار انقلاب برای گسترش و تعمیق وحدت، دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول را به عنوان «هفته وحدت» نامگذاری کردند تا مسلمانان جهان بر محور پیامبر وحدت آفرین و ولادت خجسته آن حضرت به ریسمان الهی چنگ زنند و به دنیا ثابت کنند که مسلمانان حول محور قرآن، پیامبر (ص) و کعبه واحد می‌چرخند و با اتحاد و همبستگی در مقابل کفر جهانی می‌ایستند.

وحدت و انسجام مردم خونگرم و مهربان سیستان و بلوچستان و زندگی مسالمت آمیز آنان به گونه‌ای رقم خورده که تشخیص و متمایز کردن شیعه از سنی و سنی از شیعه مشکل است و این مساله، استان را به نماد وحدت اسلامی تبدیل کرده است.

سیستان وبلوچستان به عنوان پایتخت وحدت اسلامی همواره توجه جهانیان را به خود جلب کرده و در طول تاریخ همیشه مورد رشک دشمنان بوده به همین دلیل دشمنان هر روز شیوه جدیدتری را برای برهم زدن این اتحاد امتحان می‌کنند که همیشه نیز ناکام مانده‌اند.

حوادثی اخیراً در سیستان وبلوچستان اتفاق افتاد و عناصر نفوذی که اغتشاشگر نیز بودند و گروهک‌های استکباری که ربطی به قوم بلوچ ندارند، تلاش کردند جو صمیمی بین مردم را بر هم بزنند.

در واقع مسیر پیشرفت استان دشمنان را به شدت عصبانی کرده چراکه آنها هیچ وقت نمی‌خواهند این استان به یک استان توسعه یافته تبدیل شود و هر جا نیز احساس کرده که این خطه به توسعه نزدیک شده توطئه ای نو طراحی کرده است.

خنثی شدن توطئه‌های دشمن ارمغان همبستگی در پایتخت وحدت اسلامی

هیچ توطئه ای نمی‌تواند وحدت در استان را خنثی کند

استاندار سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: حوادث روزهای اخیر استان یک پیام مهم برای جهانیان و دشمنان داشت؛ که هیچ توطئه ای نمی‌تواند وحدت موجود بین اقوام و طوایف مختلف سیستان و بلوچستان اعم از شیعه و سنی را دچار خدشه کند.

وی ادامه داد: دشمن این روزها در حالی که خود در موضع ضعف قرار دارد به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی برای مردم در جای جای ایران قوی به ویژه استان‌های مرزی است چراکه به عینه درک می‌کند سیستان و بلوچستان به عنوان پایتخت وحدت اسلامی با همبستگی بی مثالش هر روز بیش از پیش به پیشرفت و آبادانی نزدیک می‌شود.

مردم غیور و مرزدار سیستان وبلوچستان به خوبی واقف‌اند که تلاش دشمنان نمی‌تواند موجب بر هم زدن وحدت و انسجامی که به قدمت این دیار اساطیری در عمق جان آنها ریشه تنیده، بشود که صد البته با وجود علمای آگاه شیعه و سنی، ائمه جمعه و جماعات، سران طوایف، معتمدین، متنفذین و صاحبان قلم و بیان، دشمنان هر بار شکستی سخت‌تر از گذشته متحمل شده و می‌شوند و سیستان وبلوچستان همواره به عنوان منادی وحدت در کشور شناخته می‌شود.

خنثی شدن توطئه‌های دشمن ارمغان همبستگی در پایتخت وحدت اسلامی

با وحدت و همبستگی پاسخ محکمی به دشمن می‌دهیم

امام جمعه زاهدان نیز در خطبه‌های نماز جمعه گفت: ما باید با وحدت و انسجام دست در دست هم در مقابل دشمن ایستادگی کنیم و پاسخ محکم و قاطعی به دشمنی که در میان ما هست بدهیم.

آیت الله محامی افزود: جامعه اسلامی و مطلوب خداوند و پیغمبر اکرم (ص) جامعه‌ای است که سراسر محبت، دوستی و حاکمیت اخلاق اسلامی باشد به همین سبب پیامبر رحمت و مغفرت (ص) به هرچه که به این فضا کمک کند «امر» و از هر چه به این فضا صدمه بزند «نهی» کرده‌اند.

خنثی شدن توطئه‌های دشمن ارمغان همبستگی در پایتخت وحدت اسلامی

دشمنان خواب بر هم زدن وحدت بین شیعه و سنی را به گور می‌برند

مولوی عبدالصمد کریم‌زایی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت اظهار داشت: سیستان و بلوچستان الگوی تمام‌عیار وحدت است چرا که مردمان آن با تنوع قومی و مذهبی سال‌هاست با محبت و برادری کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و همین نقطه در این خطه از ایران اسلامی موجب نگرانی دشمنان شده و تلاش دارند با طراحی‌های مختلف، وحدت این مردم را خدشه‌دار کنند.

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر با اشاره به اینکه تنها رمز شکست و ناامیدی دشمنان اسلام حفظ وحدت، اتحاد و انسجام میان ‏مسلمانان است، افزود: هویت یکپارچه جهان اسلام در حال تقویت است و همین امر موجب شده استکبار جهانی بیش از همیشه از اتحاد و انسجام در جهان اسلام احساس نگرانی کند.

مولوی کریم‌زایی خاطرنشان کرد: ملسمانان شیعه و سنی باید با حفظ بصیرت و هوشیاری، همواره بر اشتراکات بسیار میان مذاهب تأکید کنند و از پرداختن به نقاط اختلافی اندک بپرهیزند تا نقشه‌های دشمنان یکی پس از دیگری خنثی شود و بدون شک وعده الهی پیروزی جبهه حق است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!