تخلفات در ساخت و ساز فرهنگ سرای شهرداری بیرجند


تخلفات در ساخت و ساز فرهنگ سرای شهرداری بیرجند

بیرجند-بازرس کل خراسان جنوبی با اشاره به تخلفات در ساخت و ساز فرهنگسرای شهر بیرجند گفت: با توجه به نواقص ایمنی در ساخت فرهنگسرا دستور عدم برگزاری جلسه در آن را تا رفع نواقص داده ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی رحیمی صبح سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در طول سال گذشته ۳۹ مورد بازرسی برنامه‌ای و ۸۹ مورد بازرسی موردی و یک فقره بازرسی فوق‌العاده داشته‌ایم.

بازرس کل خراسان جنوبی بیان کرد: تعداد گزارش کیفری که همکاران ما در بازرسی خراسان‌جنوبی طی سال ۱۴۰۰ به دادسرای مرکز استان و.. مراجع قضائی خراسان جنوبی ارسال کرده‌اند هشت مورد با ده متهم بوده است.

وی ادامه داد: ۱۸ گزارش تخلف اداری با ۳۴ متهم نیز در سال ۱۴۰۰ به مراجع قضائی ارسال شده است.

گزارشی از بازرسی‌های ۶ ماهه

رحیمی با اشاره به اینکه در ۶ ماهه ۱۴۰۱ تعداد ۳۱ گزارش برنامه‌ای و ۲۷ گزارش موردی و یک فقره بازرسی فوق‌العاده داشته‌ایم، گفت: در نتیجه این بازرسی‌ها ۶ گزارش کیفری مشتمل بر ۲۰ متهم به دادسرای سطح خراسان جنوبی ارسال شده است.

بازرس کل خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در همین مدت ۱۱ گزارش تخلف اداری مشتمل بر ۱۸ متهم نیز به دادسراهای خراسان جنوبی و سایر مراجع قضائی ارجاع شده است، بیان کرد: در طول سال ۱۴۰۰ هزار و ۳۵۹ مورد گزارش مردمی به واحد نظارت ما ارسال شده است.

رحیمی گفت: در همین بازه زمانی تعداد ۴۴۵ مورد گزارش فساد داشته‌ایم که به صورت ناشناس از سوی شهروندان به ما رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در ۶ ماهه ۱۴۰۱ نیز ۴۵۸ مورد گزارش واصله داشته‌ایم که از این تعداد ۳۸۴ مورد خاتمه و ۷۴ مورد نیز در جریان رسیدگی است، بیان کرد: همه گزارش‌های واصله به بازرسی خراسان جنوبی به صورت دقیق مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

ارسال گزارش تخلفات در ساخت فرهنگسرا با ۱۰ متهم

بازرس کل خراسان جنوبی در زمینه فرهنگ سرای شهرداری بیرجند نیز گفت: ساخت و ساز این فرهنگ سرا از جهات مختلف دارای ابهاماتی بود که در نهایت مورد رسیدگی و بازرسی قرار گرفت.

رحیمی بیان کرد: متأسفانه در ساخت و ساز آن تخلفاتی از جهات مختلف رخ داده که گزارش آن با ۱۰ متهم به مجموعه تخلفاتی ذی‌ربط ارسال شد.

ساختمان فرهنگ سرا ایمنی لازم را ندارد

وی با اشاره به اینکه متأسفانه ساخت فرهنگ سرا همراه با نواقص فنی و ایمنی بود، گفت: با توجه به کارکردی که برای آن متصور است و ظرفیت دو هزار نفری آن دستور عدم برگزاری برنامه و جلسه در فرهنگ سرا به شهرداری و شورای شهر بیرجند شده است.

بازرس کل خراسان جنوبی یادآور شد: از دادستان مرکز استان درخواست پلمپ فرهنگسرا تا رفع نواقص ایمنی آن شده است که دادستان محترم همراهی لازم را با ما دارند.

رحیمی گفت: در صورت وقوع هر گونه حادثه احتمالی، مسئولیت به صورت مستقیم بر عهده شهرداری خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟