مردم کرمانشاه چشم انتظار نهضت ملی مسکن/زمین های دولتی اختصاص یابد


مردم کرمانشاه چشم انتظار نهضت ملی مسکن/زمین های دولتی اختصاص یابد

کرمانشاه- طرح نهضت ملی مسکن از جمله اقدامات مثبت دولت سیزدهم است که امید خانه دار شدن را در دل مردم زنده کرد و بر این اساس ۱۲۰ هزار واحد مسکونی طی چهار سال در استان ساخته خواهد شد.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها- یحیی بیابادی: مسکن جزو نیازهای اولیه هر خانواده و فردی است که همواره مورد توجه قرار می‌گیرد و با توسعه شهرنشینی و افزایش تقاضا برای مسکن موضوع تأمین مسکن بیشتر مورد توجه قرار گرفته و هر فردی به دنبال تأمین مسکن برای خانواده خود است.

امروزه با توجه به افزایش قیمت تمام شده ساخت و ساز، قیمت خرید و فروش املاک، افزایش تقاضا برای خرید و اجاره، مشکلات ناشی از افزایش قیمت‌های رهن و اجاره مشکلات خانواده‌ها برای تأمین مسکن بیشتر شده است.

اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم و تلاش برای ساخت مسکن ثبت نام افراد در سامانه طرح نهضت ملی مسکن آغاز شد تا بر اساس یک برنامه چهار ساله مسکن مورد نیاز مردم متناسب با تقاضا و توسعه شهرنشینی انجام گیرد و بتواند نیازهای جامعه را پاسخگو باشد و از طرفی موجب تعادل بازار در قیمت گذاری برای مسکن را فراهم کند.

افزایش ساخت و ساز مسکن یکی از موضوعاتی است که علاوه بر نیاز جامعه به افزایش اشتغالزایی نیز کمک کرده و امروز از ساختمان سازی به عنوان یک صنعت یاد می‌شود که می‌تواند افراد بسیاری را در حوزه‌های مختلف مشغول به کار کند و از سوی دیگر تولید محصولات و مصالح ساختمانی را افزایش دهد و همین موضوع سبب رونق اقتصاد کشور می‌شود.

طرح نهضت ملی مسکن در استان کرمانشاه طی ماه‌های اخیر آغاز شده و امیدها را برای صاحب خانه شدن افراد در دل‌ها زنده کرده اما تخصیص زمین مورد نیاز و پیشرفت پروژه نیز از جمله موضوعاتی است که نیازمند توجه مسئولان مربوطه است.

مردم کرمانشاه چشم انتظار نهضت ملی مسکن/زمین های دولتی اختصاص یابد

سهمیه ۱۲۰ هزار واحدی کرمانشاه در طرح نهضت ملی مسکن

مهرداد آهکی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تأمین مسکن مورد نیاز از مهم‌ترین اهداف دولت سیزدهم است که ثبت نام متقاضیان این طرح در گذشته صورت گرفته و بررسی‌های لازم برای افراد واجد شرایط صورت گرفته است.

وی افزود: سهمیه استان کرمانشاه طی برنامه چهار ساله طرح نهضت ملی مسکن ۱۲۰ هزار واحد است که عملیات ساخت ۳۳ هزار واحد آن آغاز شده و ۲ هزار و ۹۰۰ هکتار زمین نیز تاکنون اختصاص یافته و سند این زمین‌ها به نام راه و شهرسازی استان منتقل شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه تصریح کرد: در استان کرمانشاه نیز ۲۰۰ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن در سامانه مربوطه ثبت نام کردند که پس از بررسی ۵۷ هزار نفر واجد شرایط لازم تشخیص داده شدند.

آهکی با اشاره به تسهیلات ارائه شده به افراد، بیان کرد: تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی در شهر کرمانشاه و ۳۰۰ میلیون تومانی در شهرستان‌های استان برای افراد در نظر گرفته شده است و پروژه‌های ۱۲ هزار واحدی سراج، ۶ هزار واحدی دولت آباد و چهار هزار واحدی مرادآباد در حال ساخت است.

پیشرفت ۱۹ درصدی پروژه‌های نهضت ملی مسکن

وی با بیان اینکه جلسات شورای مسکن به صورت منظم با حضور استاندار کرمانشاه برگزار می‌شود، گفت: با توجه به اهمیت موضوع جلسات مربوطه برگزار و ۲۰۰ مصوبه نیز با نظارت استاندار کرمانشاه به تصویب رسیده است.

مردم کرمانشاه چشم انتظار نهضت ملی مسکن/زمین های دولتی اختصاص یابد

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه بیان کرد: پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن از سه به ۱۹ درصد طی پنج ماهه گذشته افزایش یافته و تلاش می‌کنیم سرعت پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها افزایش پیدا کند.

آهکی با اشاره به اینکه تأمین زمین مورد نیاز یکی از موضوعات مهم است، گفت: دستگاه‌های دولتی بر اساس قانون موظف هستند زمین مازاد خود را برای این طرح با اولویت کارکنان همان دستگاه در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار دهند.

تکمیل درخواست ۵۶ هزار کرمانشاهی برای دریافت مسکن

بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمانشاه اظهار کرد: مسئله مسکن و ساخت و سازها یکی از موضوعات مهمی است که تمامی دستگاه‌های اداری باید به آن توجه داشته باشند.

وی با اشاره به اوضاع خوب استان کرمانشاه در کشور به لحاظ ساخت مسکن، افزود: در طرح ساخت و سازهای مسکن در استان کرمانشاه ساخت برای ۲۰۰ هزار نفر متقاضی پیش بینی شده که باید برای تأمین و ساخت آن اقدامات جدی صورت گیرد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه ۵۶ هزار نفر تاکنون به طور تکمیل شده برای درخواست مسکن ثبت‌نام کرده‌اند، تصریح کرد: با توجه درخواست‌های داده شده حدود ۶۰ درصد از پروژه ساخت و سازها آغاز شده و مابقی آن نیز با همکاری‌های لازم در کارگروه‌های مربوطه برنامه‌ریزی باید اقدامات ساخت آنها پیگیری شود.

امیری مقدم خاطر نشان کرد: در صورتی که متقاضیان دریافت مسکن که پیشتر فرایند ثبت‌نام را انجام داده‌اند قصد انصراف داشته باشند باید به صورت حضوری و کتباً با حضور در اداره راه و شهرسازی در خواست انصراف خود را تحویل دهند.

مردم کرمانشاه چشم انتظار نهضت ملی مسکن/زمین های دولتی اختصاص یابد

وی به مکان‌ها و زمین‌های رها شده‌ای که متعلق به برخی ارگان‌ها هستند اشاره و بیان کرد: این املاک که بدون استفاده رها شده‌اند در صورت عدم کاربرد جز اموال مازاد محسوب می‌شوند که در صورتی که دستگاه مالک آن را تحویل ندهد استان با صدور حکم آن را برداشت خواهد کرد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به رونق بازار مسکن و اشتغال مرتبط، مطرح کرد: با اجرای این پروژه بازار اشتغال در حوزه مسکن فعال شده که برای بهبود اوضاع بیکاری موجود در استان کرمانشاه فرصت مناسبی است.

دستگاه‌های دولتی نسبت به وظایف قانونی خود در نهضت ملی مسکن اقدام کنند

نوری سرپرست ثبت اسناد استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای اجرای قانون برای طرح نهضت ملی مسکن ۱۷۰ هکتار زمین متعلق به دستگاه‌های اجرایی شناسایی شده که شامل ۱۸ پلاک بوده و برای ۲۰ هکتار آن اسناد مالکیت برای راه و شهرسازی صادر شده است.

وی افزود: بر اساس آمار هنوز یک هزار هکتار زمین دستگاه‌های دولتی و در حاشیه شهر باقی مانده تا اسناد مالکیت برای اداره راه و شهرسازی استان کرمانشاه صادر شود.

سرپرست اداره ثبت اسناد استان کرمانشاه تصریح کرد: از دستگاه‌های دولتی تقاضا داریم نسبت به تکلیف قانونی خود برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن اقدام کنند زیرا تاکنون هیچ دستگاهی نسبت به اعلام زمین مازاد خود نکرده است.

نوری بیان کرد: یکی از مشکلات طرح ملی نهضت ملی مسکن عدم تأمین زمین مورد نیاز در بافت شهری است که موجب نارضایتی متقاضیان شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان