تخصیص 130میلیارد برای تجهیز کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان


تخصیص 130میلیارد برای تجهیز کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان

خرم‌آباد- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان از تخصیص ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز کارگاه‌های آموزشی این استان در قالب مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حشمت اله معتمدی امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران از رشد ۸۶ درصدی ارائه آموزش‌های مهارتی در بخش دولتی و رشد ۳۵ درصدی این آموزش‌ها در بخش خصوصی، در سطح استان خبر داد.

وی با اشاره به افزایش تعدد رشته‌های مهارتی ارائه شده در سطح مراکز استان، گفت: این اداره کل در بخش دولتی ۱۰۹۸۳۳۴ نفر ساعت و در بخش غیردولتی ۲۰۶۱۶۴۱ نفر ساعت آموزش‌های مهارتی در شش ماه نخست امسال، به جوامع هدف ارائه کرده است.

ارائه آموزش‌ها بر اساس تقاضا و نیاز بازار کار

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان با تاکید بر ارائه آموزش‌ها بر اساس تقاضا و نیاز بازار کار، افزود: یک میلیون و ۵۱۹۴۷۷ نفر ساعت در کارگاه‌های ثابت شهری و سیصد و هشتاد و هشت هزار و ۸۵۸ نفر ساعت دیگر نیز در کارگاه‌های مهارت آموزی در محیط واقعی کار و سیار شهری مهارت‌های مورد تقاضا را فرا گرفتند.

معتمدی ادامه داد: از تعداد مهارت آموختگان کارگاه‌های ثابت شهری، ۳۹۷۲۸۰ نفر ساعت در پادگان‌ها، ۱۳۳۹۴۵ نفر ساعت در زندان‌ها، ۴۸۶۴۰ نفر ساعت در کارگاه‌های روستایی، ۱۱۶۷۸۸ نفر ساعت در کارگاه‌های سیار شهری، ۸۲۴۸۵۶ نفر ساعت در مراکز تحت پوشش بهزیستی و ۸۴۸۲۴۷ نفر ساعت سایر متقاضیان مهارت آموزی، در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای سطح استان آموزش‌های مهارتی را فراگرفته‌اند.

وی در ادامه گفت: این اداره کل با توجه به نیاز سنجی و شرایط اقلیمی و جغرافیایی هر منطقه قادر است که دوره‌های مورد نیاز را بر اساس استانداردهای آموزش فنی و حرفه‌ای برای متقاضیان در بخش دولتی به صورت رایگان و در بخش خصوص با دریافت هزینه‌های مصوب در راستای افزایش انگیزه و اعتماد جوانان و جویندگان مهارت و کار، ارائه کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان افزود: در همین راستا با توجه به نقش بانوان در رونق اقتصادی خانواده و با توجه به نیاز بازار کار در شهرستان‌های خرم آباد، الیگودرز و دلفان دوره‌های مهارتی جدید از جمله: گیوه بافی، فیروزه کوبی روی مس، میناکاری روی سفال و مس، دوزنده چرم، رایانه، گلیم و فرش بافی در این مراکز به صورت رایگان برای بانوان خوش ذوق و متقاضی برگزار می‌شود.

تخصیص ۱۳۰ میلیارد ریال برای تجهیز کارگاه‌های آموزشی

معتمدی در ادامه با اشاره به سفر ریاست جمهوری به استان لرستان اظهار داشت: سفر رئیس جمهور مردمی به این استان رهاوردهای بسیار قابل توجهی برای این اداره کل به همراه داشت، از جمله مصوب شدن ۲۲۰ میلیارد ریال بودجه اختصاصی که از این میان تاکنون ۱۳۰ میلیارد آن تخصیص یافته که در راستای تجهیز کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای سطح استان از جمله دپارتمان‌های تخصصی کارآفرینی و کسب و کار خرم آباد، کشاورزی و عشایری خرم آباد، ورشو سازی بروجرد، و تکمیل فرآیند احداث مراکز خواهران شهرستان بروجرد و ازنا مورد استفاده قرار گرفته است و امیدواریم با تخصیص هرچه سریع‌تر باقی مصوبات تا قبل از پایان سال جاری شاهد به بهره برداری رسیدن تمامی پروژه‌های در دست اقدام باشیم.

وی با بیان اینکه مهارت آموزی یکی از ارکان اصلی در توانمند سازی افراد برای حضور در بازار کار و رونق اشتغال است، اظهار داشت: امروزه افراد دارای مدارک دانشگاهی نیاز به تخصص و مهارت دارند تا بتوانند آموخته‌های خود را به مرحله اجرا درآورند و این اداره کل با ارائه دوره‌های مهارتی مورد نیاز و تقاضای جویندگان کار و شاغلین بنگاه‌های اقتصادی تمامی ظرفیت و توان خویش را در اشتغال آفرینی و رونق اقتصاد در جامعه، به کار گرفته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان بیان داشت: ۱۷ مرکز آموزش دولتی، بیش از ۴۰۰ آموزشگاه آزاد و ۲۸ مرکز جوار کارگاهی (واحدهای آموزشی مستقر در صنایع) در استان لرستان فعال و آموزش‌های مهارتی را به متقاضیان ارائه می‌کنند.

معتمدی افزود: علاقمندان به کسب مهارت و افزایش توانمندی در ایجاد کسب و کار می‌توانند با مراجعه به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در شهرستان محل سکونت خود مشاوره و اطلاعات کافی را به دست آورند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نصب پابند الکترونیک برپای 300 سارق در غرب تهران