دادستان تهران: 60 کیفرخواست برای دستگیرشدگان در اغتشاشات صادر شد


دادستان تهران: 60 کیفرخواست برای دستگیرشدگان در اغتشاشات صادر شد

دادستان عمومی و انقلاب تهران از صدور ۶۰ کیفرخواست برای دستگیر شدگان در اغتشاشات خبر داد.

علی صالحی دادستان تهران با بیان اینکه پرونده‌هایی که در خصوص اغتشاشات اخیر در دستگاه قضایی تشکیل شده با سرعت، دقت و قانونی رسیدگی می‌شود گفت : ۶۰ کیفرخواست برای دستگیر شدگان در اغتشاشات صادر شده است.

وی افزود: بازپرسان و دادیاران با تلاش شبانه روزی کار رسیدگی به این پرونده‌ها را انجام دادند و گروه مستند ساز نیز حضور داشت.

صالحی با بیان اینکه ظرف یک هفته آینده همه پرونده‌های مربوط به اغتشاشات به دادگاه ارسال می‌شود افزود: در دادگاه‌های بدوی، تجدید نظر و دیوان عالی کشور برنامه ریزی شد که این پرونده‌ها در سریعترین زمان ممکن و طبق قانون رسیدگی و با کسانی که تعرضشان به جان و مال مردم بوده و اقداماتشان در اجرای سیاست و راهبرد دشمن و ضد انقلاب و اسرئیل منحوس بوده، با این‌ها به شدت برخورد می‌شود.

دادستان تهران با بیان اینکه پرونده‌های مربوط به اغتشاشات در دو مرحله رسیدگی می‌شود افزود: عده‌ای از روی هیجان و احساس در این اغتشاشات شرکت کردند.

وی گفت: بر اساس منویات مقام معظم رهبری و دستور رئیس قوه قضائیه، از باب رافت اسلامی با این افراد برخورد کردیم و با تضمین‌های مناسب آزاد شدند.

صالحی افزود: معاندان، ضد انقلاب و وابستگان رژیم صهیونیستی و سلطنت طلبان، بهانه خود را فوت خانم مهسا امینی اعلام کرده بودند، اما با توجه به نظر واضح و شفاف یک مرجع رسمی و قانونی به نام سازمان پزشکی قانونی، از این پس حجت بر کسانی که به جان مردم، اموال عمومی و خصوصی تعرض کنند، برخورد دستگاه قضائی قاطعانه و قانونمند خواهد بود.

دادستان تهران گفت: کسانی که به ماموران امنیتی، نظامی و انتظامی تعرض کرده و اموال دولتی و خصوصی را به آتش می‌کشند، دستگاه قضایی، برخورد بسیار قاطعانه‌ای با این افراد خواهد داشت.

صالحی افزود: دستگاه قضائی هیچ اهمالی در این خصوص نخواهیم داشت و به شدت برخورد خواهیم کرد و برخورد ما قاطعانه، عبرت آموز خواهد بود.

این مقام قضائی گفت: کسانی که مردم را به شورش، تخریب اموال عمومی و خصوصی و تعرض به مردم و ماموران امنیتی و نظامی و انتظامی تحریک می‌کنند، برخورد قاطع خواهیم کرد.

وی افزود: کسانی که به تسبیب و به مباشره در این قضیه نقش داشته باشند، قاطعانه برخورد خواهیم کرد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران با بیان اینکه جوانان ما با شعور و اهل درک و فهم و زمان شناس هستند گفت:خانواده‌ها بر جوانان و فرزندان خود نظارت بیشتر داشته باشند و اجازه ندهند فرزندانشان فریب خورده و در این اغتشاشات شرکت کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دکتر سمیرا آل سعیدی کیست؟