ایجاد وحدت با تقریب در مذاهب اسلام


ایجاد وحدت با تقریب در مذاهب اسلام

هیئت امنای دانشگاه بین المللی اهل بیت گفت: با تقریب در مذاهب اسلام می‌توان وحدت ایجاد کرد و از سوءاستفاده دشمنان برای تخریب مذاهب جلوگیری کرد.

محمدحسین مختاری، نماینده رییس جمهور در هیئت امنای دانشگاه بین المللی اهل بیت گفت: تعریف وحدت و تقریب به معنای نزدیک ساختن دید مذاهب مختلف است؛ به طور کلی هر فردی دید متفاوتی دارد که با تقریب می‌شود این دید و افکار را به یکدیگر نزدیک کرد. این تقریب در بین مذاهب صورت نمی‌گیرد بلکه دیدگاه پیروان آن‌ها به یکدیگر نزدیک می‌شود.

مختاری ادامه داد: مفهوم از تقریب مذاهب ترکیب مفهوم آن‌ها نیست و ما سعی داریم در تقریب با حفظ اصول و اعتقادات بین پیروان مذاهب مختلف هماهنگی و همدلی ایجاد کنیم. اسلام اشتراک فراوانی در مذاهب مختلف خود دارد چرا که همه مذاهب بر قبله، پیامبر و مسائل واحدی معتقد هستند.

وی افزود: با تقریب در مذاهب اسلام می‌توان وحدت را ایجاد کرد و از سوءاستفاده دشمنان برای تخریب این مذاهب جلوگیری کرد. در هفته وحدت افراد از مذاهب مختلف در یکجا جمع می‌شوند و نقطه نظرات را با یکدیگر مطرح می‌کنند تا با هم به یک نتیجه مشترک برسند.

او اظهار کرد: این نشست‌های مسالمت‌آمیز باعث ایجاد همگرایی در بین مذاهب می‌شود. مسلمانان به این صورت می‌توانند روابط همدلانه داشته باشند و به انسجام در ارتباط برسند.

نماینده رییس جمهور در هیئت امنای دانشگاه بین المللی اهل بیت ادامه داد: مجموعه تقریب بین مذاهب از ابتکارات مقام معظم رهبری است و ایشان مجمع مربوطه را تاسیس کردند. هفته وحدت با توجه به تاریخ تولد پیامبر (ص) از نگاه مسلمانان اهل سنت و شیعیان مشخص شده است. به دنبال تاسیس این مجمع دانشگاهی نیز به این منظور آغاز به کار کرد تا این یک دلی از پایه صورت بگیرد.

مختاری گفت: ما در اسلام مذاهب مختلفی داریم و نیاز است مشکلات بین آن‌ها برطرف شود و همدلی صورت بگیرد. ما از اقشار و مذاهب مختلف کل دنیا دعوت می‌کنیم تا در هفته وحدت به ما بپیوندد تا صمیمیت بیشتری صورت بگیرد و شناسایی افکار یکدیگر انجام شود.

وی افزود: با تشکیل کنفرانس مرکزی هفته وحدت و همایش‌های جانبی آن همگرایی و انسجام مسلمان صورت می‌گیرد و آن‌ها می‌توانند دشمنان مشترک یکدیگر را بشناسند. هر جا که مسلمانان متحد بودند دشمنانشان دوان نیاوردند و عقب نشینی کردند.

او ادامه داد: ماموریت تقریب و همدلی از قرآن به مسلمانان داده شده و ما موظف هستیم تا وحدت بین همه امت را شکل دهیم. اگر ما بتوانیم همدلی مذاهب مختلف را صورت دهیم اعتقادات مشترک را محترم می‌شماریم و اتحاد نهایی را شکل می‌دهیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟