40 درصد از پرونده‌های کیفری در مراجع انتظامی منجر به مصالحه شد


40 درصد از پرونده‌های کیفری در مراجع انتظامی منجر به مصالحه شد

قزوین - دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: در شش ماهه نخست امسال بیش از ۶۳۰۰ پرونده به مراجع انتظامی ارجاع و بیش از ۲۵۰۰ پرونده منجر به مصالحه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین رجبی در نشست مشترک قضائی و انتظامی که به مناسبت هفته نیرو انتظامی در سالن جلسات فرماندهی استان برگزار شد، گفت: طرح اصلاح ذات البین ویژه پرونده‌های کیفری در مراجع انتظامی با همکاری دادستانی و فرماندهی انتظامی شهرستان قزوین در مرکز استان به اجرا درآمد و بحمدالله توفیقات خوبی حاصل شد و انشالله این طرح به صورت استانی نیز اجرایی خواهد شد.

وی افزود: کاهش ورودی پرونده به مراجع قضائی و کاهش جمعیت کیفری زندان از اهداف اجرای این طرح بود و بر اساس آمارها اهداف مدنظر محقق شده است. البته تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و باید تلاش‌ها مضاعف شود.

دادستان مرکز استان ادامه داد: در شش ماهه نخست امسال بیش از ۶۳۰۰ پرونده به مراجع انتظامی ارجاع و بیش از ۲۵۰۰ پرونده منجر به مصالحه شد و برهمین اساس شاهد مصالحه ۴۰ درصدی پرونده‌های کیفری در مراجع انتظامی هستیم و این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۰ درصد افزایش یافته است.

رجبی همچنین بیان داشت: در شش ماهه نخست سال گذشته بیش از ۱۳ هزار محکومیت کیفری صادر شد، که این میزان در سال جاری به ۹۷۰۰ مورد کاهش یافته است و به همین خاطر با اجرای این طرح و تلاش مراجع انتظامی محکومیت‌های کیفری در استان ۲۹ درصد کاهش یافت.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: طرح اصلاح ذات البین ویژه پرونده‌های کیفری باید با قوت در مراجع انتظامی استان پیگیری و اجرا شود و قطعاً کاهش وردی پرونده‌های قضائی منجر به این خواهد شد مراجع قضائی به موضوعات مهم بپردارند و قطعاً این طرح در سراسر استان به اجرا درخواهد آمد.

گفتنی است در پایان این مراسم و بر اساس آمار مصالحه در مراجع انتظامی، از رؤسای کلانتری برتر در این حوزه و مسئولان واحد مشاوره آنها با اهدا لوح، تقدیر به عمل آمد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس همه زنان اوس موسی پایتخت / زن بازیگرش جذاب تر بود یا خانم مدل؟!