40 درصد از پرونده‌های کیفری در مراجع انتظامی منجر به مصالحه شد


40 درصد از پرونده‌های کیفری در مراجع انتظامی منجر به مصالحه شد

قزوین - دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: در شش ماهه نخست امسال بیش از ۶۳۰۰ پرونده به مراجع انتظامی ارجاع و بیش از ۲۵۰۰ پرونده منجر به مصالحه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین رجبی در نشست مشترک قضائی و انتظامی که به مناسبت هفته نیرو انتظامی در سالن جلسات فرماندهی استان برگزار شد، گفت: طرح اصلاح ذات البین ویژه پرونده‌های کیفری در مراجع انتظامی با همکاری دادستانی و فرماندهی انتظامی شهرستان قزوین در مرکز استان به اجرا درآمد و بحمدالله توفیقات خوبی حاصل شد و انشالله این طرح به صورت استانی نیز اجرایی خواهد شد.

وی افزود: کاهش ورودی پرونده به مراجع قضائی و کاهش جمعیت کیفری زندان از اهداف اجرای این طرح بود و بر اساس آمارها اهداف مدنظر محقق شده است. البته تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و باید تلاش‌ها مضاعف شود.

دادستان مرکز استان ادامه داد: در شش ماهه نخست امسال بیش از ۶۳۰۰ پرونده به مراجع انتظامی ارجاع و بیش از ۲۵۰۰ پرونده منجر به مصالحه شد و برهمین اساس شاهد مصالحه ۴۰ درصدی پرونده‌های کیفری در مراجع انتظامی هستیم و این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۰ درصد افزایش یافته است.

رجبی همچنین بیان داشت: در شش ماهه نخست سال گذشته بیش از ۱۳ هزار محکومیت کیفری صادر شد، که این میزان در سال جاری به ۹۷۰۰ مورد کاهش یافته است و به همین خاطر با اجرای این طرح و تلاش مراجع انتظامی محکومیت‌های کیفری در استان ۲۹ درصد کاهش یافت.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: طرح اصلاح ذات البین ویژه پرونده‌های کیفری باید با قوت در مراجع انتظامی استان پیگیری و اجرا شود و قطعاً کاهش وردی پرونده‌های قضائی منجر به این خواهد شد مراجع قضائی به موضوعات مهم بپردارند و قطعاً این طرح در سراسر استان به اجرا درخواهد آمد.

گفتنی است در پایان این مراسم و بر اساس آمار مصالحه در مراجع انتظامی، از رؤسای کلانتری برتر در این حوزه و مسئولان واحد مشاوره آنها با اهدا لوح، تقدیر به عمل آمد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مبارزه با آفت سن غلات در بیش از 33هزار هکتار از اراضی کشاورزی