دشمن از شکل گیری تمدن اسلامی- ایرانی واهمه دارد


دشمن از شکل گیری تمدن اسلامی- ایرانی واهمه دارد

گرگان- رئیس مرکز جامعه المصطفی العالمیه گفت: بزرگترین واهمه دشمنان شکل گیری تمدن اسلامی -ایرانی و فراگیری وحدت شیعه و سنی در ممالک اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی عباسی پیش ازظهر چهارشنبه در نشست وحدت آفرین علمای شیعه و سنی به مناسبت هفته وحدت در گرگان اظهارکرد: مودت و برادری شیعه و سنی در ایران و سایر ممالک اسلامی بدخواهان بسیاری دارد و عوامل استکبار برای دامن زدن به شکاف و تفرقه میان مسلمانان همواره در حال برنامه‌ریزی هستند.

رئیس مرکز جامعه المصطفی العالمیه افزود: بزرگ‌نمایی اختلاف شیعه و سنی، یک استراتژی قدیمی از سوی قدرت‌های مادی عالم است تا از این روش مانع شکل‌گیری تمدن اسلامی شوند.

وی ادامه داد: عوامل دشمن به دنبال آن هستند با هر وسیله‌ای رقبای تمدنی خود را از بین ببرند و مهم‌ترین مقوله‌ای که از آن واهمه دارند، تمدن اسلامی و الهی است.

عباسی گفت: دشمنان در تلاش هستند با حربه‌های مختلف جلوی شکل‌گیری تمدن اسلامی و الهی را بگیرند زیرا با پویایی تمدن اسلام، زوال آنها حتمی و ناگریز خواهد بود.

رئیس مرکز جامعه المصطفی العالمیه افزود: ایادی کفر و عناد با شیطنت و حیله‌های متعدد به دنبال ضربه‌زدن به امت اسلام بوده و یکی از راه‌های آن، تزویر و نفاق است.

عباسی گفت: برای خنثی‌کردن این توطئه باید اتحاد و وحدت در جهان اسلام تقویت شود زیرا با تفرقه نمی‌توانیم امت واحد و تمدن اسلامی را شکل دهیم.

وی اظهارکرد: برای شکل‌گیری تمدن اسلامی باید شناخت و سعه صدر شیعه و سنی ارتقا یابد و هنگامی می‌توانیم مدعی شکل‌گیری تمدن اسلامی باشیم که بتوانیم در برابر آرا و نظرات متعدد و مخالف گوش شنوا داشته باشیم.

رئیس مرکز جامعه المصطفی العالمیه افزود: شرط اول ساختن تمدن بزرگ اسلامی، تمرکز بر فعالیت‌های منتهی به انسجام و یکدلی و همدلی شیعه و سنی است.

وی گفت: تمدن اسلامی منحصر به امت‌های مسلمان نیست بلکه چتر فراگیر آن همه ادیان الهی را شامل می‌شود.

عباسی ادامه داد: تمدن اسلامی هدیه سوی پیامبر (ص) است تا همه جوامع اسلامی به کمال متعالی برسند و همه بشریت در اعصار مختلف از آن بهره‌مند شوند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست های منشوری و نشستن ناجور شیرین بازیگر نون خ در مکان عمومی !