ضرورت احیای فرهنگ تعهد و مسئولیت پذیری در بین جوانان


ضرورت احیای فرهنگ تعهد و مسئولیت پذیری در بین جوانان

همدان- یک پژوهشگر دینی تاکید کرد: احیای فرهنگ تعهد و احساس مسئولیت در میان نسل جوان موثرترین راهکار برای هموار کردن مسیر ظهور امام زمان (عج) است.

حجت الاسلام رضا احمدوند در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: امروز ما نقش مهمی در معرفی امام زمان (عج) به جامعه بشریت داریم و در این زمینه هیچ نوع توجیهی برای کوتاهیمان وجود نخواهد داشت. اینکه ما با احساس مسئولیت و ادای دین خود نسبت به آرمان‌های مهدویت تلاش کنیم تا نسلی پرورش دهیم که با دلبستگی به امام زمان (عج) و تلاش برای رسیدن به او قدم موثری در تهیه مقدمات ظهور و نزدیک شدن به آن بردارد.

وی ادامه داد: اینکه در برخی روایتهای اسلامی می‌فرماید «ولی خدا در میان مردم پنهان است»؛ معنایش فقط این نیست که امام زمان (عج) در میان مردم مخفی است و باید او را یافت، بلکه بدین معناست که باید با همه مردم جامعه از این زاویه نگریست که شاید او امام زمان (عج) باشد.

این کارشناس دینی افزود: برخی از علما در گذشته به همه مردم به گرمی سلام می‌کردند تا اگر یکی از آنها امام زمان (عج) بود ایشان توفیق سلام به آن حضرت را از دست نداده باشند.

حجت الاسلام احمدوند گمشده امروز جامعه ما را همین باور دانست و افزود: اینکه ما عقیده‌مان این باشد که فرزند من، همسر من، خانواده من و دوستان و نزدیکان من، ممکن است از یاران و نزدیکان امام زمان (عج) باشند؛ خدا ولی خود را در میان مردم مخفی ساخته است. اگر باور ما این شد، دیگر بی احترامی و هتک حرمت و ستم معنا نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه این نگاه می‌خواهد بگوید اگر امام زمان (عج) را می‌خواهی، باید همه جا به دنبال او باشیم، گفت: حتی در تربیت فرزند، در همسر داری، حتی در احترام به پدر و مادر و افراد جامعه نتیجه‌اش می‌شود اینکه دیگر انسان به راحتی کلاهبرداری و غیبت و دروغ و گناه نمی‌کند. جامعه مهدوی تلاشش بستر سازی برای ظهور است آن هم در سایه عمل به وظایف.

این پژوهشگر دینی در ادامه صحبتهای خود یادآور شد: آنچه امروز به عهده ماست، این است که با معرفی درست و ایجاد باور عقلانی در میان نسل جدید به تداوم این حرکت و پویایی آن تا رسیدن به جامعه مهدوی و درک ظهور امام عصر (عج) تلاش کنیم.

حجت الاسلام احمدوند افزود: احیای فرهنگ تعهد و احساس مسئولیت در میان نسل جوان موثرترین راهکار برای هموار نمودن مسیر ظهور امام زمان (عج) است. اینکه سعی ما این باشد که آثار و لوازم اعتقاد به امام زمان (عج) را به صورت صحیح و منطقی به فرزندان خود بیاموزیم. از ایجاد اعتقادهای صرفاً تقلیدی و ناکارآمد پرهیز نموده و تحقق انتظار واقعی را در گروی عمل به وظایف خود تعریف کنیم.

وی تصریح کرد: اینکه نسل جوان ما بداند اعتقاد به امام زمان (عج) یک اصل است برای بستر سازی ظهور، مثل هواپیمایی که همه منتظر فرود آن هستیم، اما فرودگاهی ندارد اگر انتظار ما واقعی باشد، باید ما را به ساخت فرودگاه وادار سازد این همان معنای انتظار واقعی است که در روایت می‌فرماید «‌بالاترین عمل است».

حجت الاسلام احمدوند در راستای تشریح مهم‌ترین نقش ما در دوران غیبت، گفت: اینکه ما با چشاندن شیرینی دینداری بتوانیم فرزندان و اطرافیان خود را نیز به آن علاقه‌مند و دلگرم سازیم مهمترین نقشی است که می‌توانیم در مورد امام زمان (عج) ایفا نماییم. نسل امروز ما نیازمند معرفی درست امام زمان (عج) است.

این کارشناس دینی در پایان گفت: امام زمان (عج) تنها راه نجات ماست، راهی که خداوند وعده قطعی به تحقق آن داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی