پروژه بند آبخیزداری در معلمان دامغان اجرا می‌شود


پروژه بند آبخیزداری در معلمان دامغان اجرا می‌شود

دامغان- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان با بیان اینکه یک بند آبخیزداری در معلمان این شهرستان احداث شد، گفت: برای این بند سنگ و ملاتی دو میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر عباسی راد در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه همزمان با ظهر چهارشنبه به میزبانی منابع طبیعی دامغان ضمن بیان اینکه عملیات آبخیزداری احداث بند سنگ و ملات در حوزه آبخیز معلمان احداث شد، ابراز کرد: دو میلیارد ریال از محل اعتبارات معاونت حفاظت و حمایت منطقه معلمان برای این طرح هزینه شده است.

وی حفظ و احیای عرصه‌های منابع طبیعی و کاهش اثرات منفی ناشی از فعالیت‌های معدنی را محور ایجاد این طرح دانست و تاکید کرد: یک بند سنگ و ملات نیز با حجم عملیات ۱۷۰ مترمکعب در حال انجام است و امیدواریم تا پایان مهرماه به اتمام برسد.

رئیس منابع طبیعی دامغان تاکید کرد: هدف از احداث این بندها مهار بخشی از سیلاب‌های مخرب و خسارت بار سنوات اخیر منطقه حسینان-معلمان-سینگ، کنترل فرسایش و رسوب تولید شده از فعالیت‌های معادن بالادست حوضه آبخیز و تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی است.

عباسی راد بیان کرد: اجرای این پروژه تأثیر بسزایی در حفاظت از منابع آب و خاک و جلوگیری از اثرات مخرب وقوع سیل و فعالیت معدنی داشته و همچنین با کاهش سرعت جریان سطحی موجب افزایش نفوذ آب به لایه‌های زیرین خاک و تقویت و احیا پوشش گیاهی می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر نقش شیدا در سریال زخم کاری کیست ؟