رونق ساخت و ساز در کرمانشاه به افزایش اشتغالزایی کمک می کند


رونق ساخت و ساز در کرمانشاه به افزایش اشتغالزایی کمک می کند

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه باید استفاده از نیروهای بومی در پروژه ها مورد توجه قرار گیرد، گفت: رونق ساخت و ساز در کرمانشاه به افزایش اشتغالزایی کمک می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن امیری مقدم ظهر چهارشنبه در نشست شورای مسکن استان کرمانشاه که با حضور معاون عمرانی استاندار و مدیران عضو برگزار شد، اظهار کرد: شایسته نیست استانی که در رتبه‌های بالای بیکاری است، کارگران فنی مورد نیاز پروژه‌های ساختمانی را از دیگر استان‌های دیگر تأمین کند.

وی با تاکید بر اینکه باید یک تحول در حوزه آموزش کارگران فنی در استان کرمانشاه اتفاق بیفتد، افزود: در صورت ارائه آموزش مهارت‌های کاربردی در حوزه ساختمان، این بخش می‌تواند تبدیل به بستری برای ایجاد اشتغالزایی برای جوانان شود.

استاندار کرمانشاه بر ضرورت تقویت آموزش در نظام مهندسی ساختمان تاکید کرد و گفت: این مجموعه باید با برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی مداوم، دانش کاربردی هر حوزه را به پیمانکاران، مهندسین و کارگران فنی آموزش دهد و بستر ارتقای مهارت فنی افراد را فراهم آورد.

امیری مقدم همچنین نداشتن ساختمان اختصاصی برای استقرار دائمی مجموعه نظام مهندسی ساختمان را یک ضعف بزرگ دانست و تصریح کرد: راه و شهرسازی زمین مناسبی را در اختیار نظام مهندسی ساختمان قرار دهد تا این پروژه مهم هر چه سریع‌تر عملیاتی شود.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت نظارت نظام مهندسی ساختمان بر روند ساخت و سازها، عنوان کرد: بسیاری از مشکلات موجود در حوزه ساخت و ساز به ضعف نظارت بازمی گردد و نظام مهندسی باید به گونه‌ای برنامه ریزی کند که ناظران مقیم به شکل روزانه و میدانی، گزارش مکتوب از روند اجرای پروژه را ارائه کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صفر تا صد عروسی های فریبا نادری + عکس مراسم های ازدواج خانم بازیگر !