مایکروسافت سرفیس پرو 9 معرفی شد ؛ انتخاب بین پردازنده اینتل و ARM به دلخواه شما


مایکروسافت سرفیس پرو 9 معرفی شد ؛ انتخاب بین پردازنده اینتل و ARM به دلخواه شما

پس از شایعات بسیار و انتشار تصاویر و مشخصات، ساعتی پیش بالاخره شرکت مایکروسافت از تبلت‌های سری جدید سرفیس پرو 9 خود رونمایی کرد؛ محصولات تبدیل شدنی که برای اولین بار استفاده از هر دو نوع پردازنده اینتل و ARM را در اختیار علاقه‌مندان قرار...

پس از شایعات بسیار و انتشار تصاویر و مشخصات، ساعتی پیش بالاخره شرکت مایکروسافت از تبلت‌های سری جدید سرفیس پرو 9 خود رونمایی کرد؛ محصولات تبدیل شدنی که برای اولین بار استفاده از هر دو نوع پردازنده اینتل و ARM را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهند. در ادامه با معرفی Surface Pro 9 همراه ما باشید.

نهمین نسل از سری مایکروسافت سرفیس پرو این بار با قابلیت‌های جدیدی در رویداد معرفی محصولات سخت‌افزاری ردموندی‌های روی سن حاضر شده که شاید از همه محصولات تاریخ این سری متفاوت باشد.

شرکت مایکروسافت که از چند سال پیش توسعه نسخه ویندوز مخصوص ARM از یک سو و طراحی تراشه پردازشی بر پایه آن به کمک کوالکام را شروع کرده بود، برای اولین بار محصول تجاری خود در این حوزه را معرفی کرده است. در واقع امسال شاهد معرفی دو نسخه سرفیس پرو 9 هستیم که یکی با پردازنده‌های نسل 12 اینتل و دیگری با پردازنده بر پایه ARM مایکروسافت SQ3 عرضه می‌شود که از معماری ARM استفاده می‌کند.

مشخصاتMicrosoft Surface Pro 9Microsoft Surface Pro 9 5G
پردا‌زندهIntel Core i5-1235U or Intel Core i7-1255UMicrosoft SQ3
گرافیکIntel Iris Xe (integrated)Microsoft SQ9
حافظه رمUp to 32GB LPDDR5Up to 16GB LPDDR4x
حافظه داخلیUp to 1TB SSDUp to 512GB SSD
نمایشگر13-inch PixelSense Flow, 2880 x 1920, 3:2 aspect ratio, touchscreen, 120 Hz13-inch PixelSense Flow, 2880 x 1920, 3:2 aspect ratio, touchscreen, 120 Hz
ارتباطاتWi-Fi 6E, Bluetooth 5.1Wi-Fi 6E, Bluetooth 5.1, 5G over NanoSIM and eSIM
وبکم1080p webcam, 10MP rear-facing1080p webcam, 10MP rear-facing
عمر باتریUp to 15.5 hoursUp to 19 hours
شروع قیمت1000 دلار1300 دلار
تاریخ عرضهاز 3 آباناز 3 آبان

مشخصات فنی سرفیس پرو 9 و سرفیس پرو 9 5G

نسخه استاندارد سرفیس پرو 9 از پردازنده‌های سری U نسل 12 اینتل Core i5-1235U و Core i7-1255U استفاده می‌کند ولی نسخه ARM از پردازنده اختصاصی Microsoft SQ3 بهره می‌برد که تفاوت ویژه آن با نسخه اینتل، پشتیبانی از نصب سیم کارت و ارتباط 5G خواهد بود.

نکته مهم دیگر در مورد نسل جدید سرفیس پرو 9 این است که در این مدل‌ها، سری سابق Surface Pro X با سری Surface Pro ادغام شده و دیگر شاهد عرضه نسخه‌های جداگانه با پسوند X نخواهیم بود.

مایکروسافت سرفیس پرو 9 معرفی شد ؛ انتخاب بین پردازنده اینتل و ARM به دلخواه شما

اما روی کاغذ باید گفت که نسخه اینتل مشخصات سخت‌افزاری جذاب‌تری دارد. در کنار تراشه X86 پردازشی و عدم وجود مشکلات سازگاری با همه نرم‌افزارهای فعلی ویندوز، Surface Pro 9 اینتل تا 32 گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR5 را پشتیبانی خواهد کرد که این میزان در نسخه 5G با پردازنده ARM تنها تا 16 گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR4x قابل انتخاب است.

در بخش حافظه داخلی نیز نسخه اینتل تا 1 ترابایت SSD ولی نسخه ARM تا 512 گیگابایت حافظه از این نوع را پشتیبانی خواهد کرد که برای هر دو گروه نسخه 128 گیگابایتی نیز در نظر گرفته شده است.

در بخش نمایشگر با استفاده از پنلی به رزولوشن 2880 در 1920 از نوع PixelSense Flow و نرخ بروزرسانی 120 هرتز، ظاهراً هر دو تبلت مشخصات یکسانی دارند ولی پشتیبانی از Dolby Vision IQ و نرم‌افزار مدیریت رنگ خودکار روی نسخه اینتل نشان می‌دهد که در این بخش نیز برگ برنده با نسخه استاندارد سرفیس پرو 9 است.

در بخش امکانات جانبی سرفیس پرو 9 نیز پشتیبانی از دو درگاه تاندربولت 4 و یک درگاه اختصاصی سرفیس کانتکت را شاهد هستیم. در مقابل نسخه Surface Pro 9 5G درگاه USB-C 3.2 همراه با شکاف نانوسیم را ارائه می‌کند. شاید تنها نکته برتری سرفیس پرو 9 5جی در این بخش پشتیبانی از همان ارتباط سلولی 5جی و LTE در هر دو حالت با سیم کارت و eSIM باشد. این تبلت قابلیت استفاده از هر دو بستر شبکه mmWave و Sub-6 را نیز دارد.

از دید ظاهری نیز سرفیس پرو 9 بسیار شبیه به سرفیس پرو 8 و سرفیس پرو ایکس است که این بار با گوشه‌های منحنی و بدنه آلومینیومی ساخته شده است. رنگ پلاتین کلاسیک در هر دو مدل موجود خواهد بود، در حالی که رنگ‌های گرافیت (خاکستری تیره با حاشیه مشکی)، یاقوت کبود (آبی به رنگ جواهر) و سبز جنگلی فقط در نسخه اینتل قابل انتخاب خواهند بود.

مایکروسافت سرفیس پرو 9 معرفی شد ؛ انتخاب بین پردازنده اینتل و ARM به دلخواه شما

هر دو نسخه از صفحه‌کلیدهای Surface Pro Signature یکسان استفاده می‌کنند و از Surface Slim Pen 2 نیز پشتیبانی می‌کنند. مایکروسافت برای جشن 10 سالگی دستگاه‌های Surface، با Liberty، یک گروه طراح لندنی، برای یک جلد صفحه‌کلید گلدار آبی رنگ که شبیه ویندوز است نیز همکاری جالبی را ترتیب داده که کاوری بسیار زیبا را برای برخی نسخه‌های خاص دستگاه ارائه خواهد داد.

قیمت و زمان عرضه سرفیس پرو 9

هر دو نسخه تبلت Surface Pro 9 جدید از روی 25 اکتبر (3 آبان ماه) در بازار عرضه خواهند شد. قیمت Surface Pro 9 با Core i5، 8 گیگابایت رم، 128 گیگابایت حافظه داخلی 1000 دلار شروع می‌شود. برای نسخه با پردازنده Core i7، 32 گیگابایت رم و 1 ترابایت SSD نیز در بالاترین نسخه به 2560 دلار می‌رسد. نسخه 5G با SQ3، 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت SSD نیز قیمت 1299.99 دلار خواهد داشت. قیمت همه نسخه‌ها بدون کاور صفحه کلیدی است که قیمت آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری