43.8 درصد جرایم فضای سایبری در مرکزی مربوط به کلاهبرداری است


43.8 درصد جرایم فضای سایبری در مرکزی مربوط به کلاهبرداری است

اراک- رئیس پلیس فتای استان مرکزی با اشاره به رشد ۳۹ درصدی جرایم سایبری این استان در شش ماهه نخست امسال، گفت: ۴۳.۸ درصد جرایم در این فضا مربوط به کلاهبرداری ها است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ آنقی با اشاره به اینکه در حوزه کلاهبرداری‌ها متوسط افزایش جرایم استان مرکزی نسبت به سطح کشور بالاتر است، اظهار کرد: عدم توجه به پرداخت نکردن بیعانه در معاملات یکی از مواردی است که مردم را در دام کلاهبرداران گرفتار می‌کند.

وی تأکید کرد: به شهروندان توصیه می‌شود هر جا صحبت از بیعانه شد احتمال کلاهبرداری را بدهند و از این امر اجتناب کنند.

رئیس پلیس فتای استان مرکزی با بیان اینکه مردم ابتدا کالای مورد نظر را مشاهده کنند، گفت: حدود ۴۳.۸ جرایم فضای سایبر در استان را کلاهبرداری‌ها به خود اختصاص داده و در این خصوص افرادی زیادی نیز دستگیر شده‌اند.

سرهنگ آنقی با بیان اینکه در حوزه کلاهبرداری‌ها معمولاً اگر نکات کوچک مورد توجه مردم باشد در دام گرفتار نمی‌شوند، اضافه کرد: بعضی پلتفرم‌ها مخصوص درج آگهی است بنابراین اعتماد کردن به افرادی که در این حوزه حضور دارند و درج آگهی می‌کنند معقول نیست.

رئیس پلیس فتای استان مرکزی ادامه داد: معاملات در فضای مجازی صرفاً برای آشنایی با کالا و فروشنده مدنظر داشته باشند و حتماً برای خرید کالا حضوری مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: در ۶ ماهه اول امسال جرایم استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۹ درصد در فضای سایبر افزایش داشته که نسبت به میانگین کشوری نیز ۱۲ درصد بالاتر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ لحظه واژگونی خودروی بن‌گویر با عبور از چراغ قرمز