ین سقوط کرد


ین سقوط کرد

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، ین ژاپن به پایین‌ترین حد خود در 24 سال اخیر سقوط کرد که ناشی از افزایش شکاف سیاست بین بانک مرکزی ژاپن (BoJ) و فدرال رزرو آمریکا بود. دلار آمریکا تا 146.38 ین افزایش یافت و از سطوحی فراتر رفت که...

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، ین ژاپن به پایین‌ترین حد خود در 24 سال اخیر سقوط کرد که ناشی از افزایش شکاف سیاست بین بانک مرکزی ژاپن (BoJ) و فدرال رزرو آمریکا بود.

دلار آمریکا تا 146.38 ین افزایش یافت و از سطوحی فراتر رفت که باعث شد ژاپن در ماه گذشته برای اولین بار از سال 1998 در بازار ارز مداخله کند.

در حالی که بانک مرکزی ژاپن برای حمایت از رشد اقتصادی یک سیاست پولی بسیار سست را دنبال می‌کند، انتظار می‌رود فدرال رزرو به انقباض پولی تهاجمی خود برای مهار تورم فزاینده ادامه دهد.

در ماه سپتامبر، بانک ژاپن نرخ بهره فوق‌العاده پایین خود را بدون تغییر در منفی 0.1 درصد نگه داشت، در حالی که فدرال رزرو برای سومین بار متوالی نرخ پایه خود را 75 واحد افزایش داد.

افزایش قیمت مواد خام و انرژی نیز بر ین تأثیر می‌گذارد زیرا شرکت‌های ژاپنی را مجبور به خرید دلارهای بیشتری برای واردات می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج