جنگ علیه اسلام با شیوه‌های جدید ادامه دارد


جنگ علیه اسلام با شیوه‌های جدید ادامه دارد

مشهد ـ رئیس جمعیت علمای عراق افزود: جنگ علیه اسلام با شیوه‌های جدید ادامه دارد، وظیفه علمای ما تبلیغ دین است که در واقع این کار همان «جهاد تبیین» است.

به گزارش خبرنگار مهر، شیخ خالد ملأ صبح پنجشنبه در همایش طلایه داران امت اسلام که با حضور علمای تسنن و تشیع خراسان رضوی در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: جنگ علیه اسلام با شیوه‌های جدید ادامه دارد و وظیفه علمای ما تبلیغ دین است که همان «جهاد تبیین» است و نباید این موضوع را دست کم بگیریم، باید وظیفه خود را به انجام برسانیم حتی اگر جان خود را در این راه به دین اهدا کنیم. ما باید بدون تردید و خجالت با مردم سخن و با آنها درباره شهدا سخن بگوییم.

رئیس جمعیت علمای عراق گفت: دلیل ۴۳ سال محاصره ایران؛ شکست اراده استکبار در دنیا توسط مردم و رهبری جمهوری اسلامی ایران بود و آنها حراست از امت را وظیفه خود می‌دانند.

وی گفت: ما باید بدانیم وامدار خون شهدا به ویژه شهدای مقاومت هستیم و نباید در هیچ مراسمی از یاد آنها فراموش کنیم و به همین دلیل به عامه مردم یادآوری می‌کنیم که سوره فاتحه را همیشه برای شهدا به ویژه حاج قاسم سلیمانی و حاج مهدی المهندس نثار کنیم.

شیخ خالد ملأ افزود: این دو شهید زندگی خود را وقف اسلام کردند و از همین نکته باید بدانیم که چرا در ماجرای امام حسین (ع) احساسات خود را بروز دهیم، اگر امام حسین (ع) می‌خواست با بنی امیه توافق کند، مانند شاه در مدینه زندگی می‌کرد، ولی امام حسین (ع) با فساد و انحراف در دین مخالفت کرد.

رئیس جمعیت علمای عراق گفت: سوالی که مطرح است این است که چرا استکبار با جمهوری اسلامی دشمنی می‌کند و این ملت را ۴۲ سال مورد محاصره قرار داده است؟ ملت ایران با همراهی رهبر خودشان تنها کسانی بودند که اراده استکبار جهانی را شکستند، هیچ‌چیز خوابگاه‌های استکبار را تکان نمی‌دهد جز جمهوری اسلامی، زیرا این کشور وظیفه حراست از امت را بر عهده گرفت.

وی اضافه کرد: کشور بوسنی یک کشور تماماً حنفی مذهب هستند، اما همه مسئولین آنها تاکید داشتند اگر جمهوری اسلامی ایران نبود، صربستان ما را اشغال می‌کرد، در واقع اگر حمایت رهبری جمهوری اسلامی ایران و فرماندهی یکی از فرماندهان نظامی ایران نبود، پایتخت سقوط می‌کرد.

شیخ خالد ملأ تاکید کرد: وظیفه همه ما تبلیغ دین مبین اسلام است زیرا علما نمایندگان رسول اکرم (ص) هستند، جهاد تبیینی که فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی است، فرمایش قرآن کریم است که در کتاب آسمانی آمده است «ای پیامبر ما ابلاغ کن به مردم آنچه به تو ابلاغ شده است».

رئیس جمعیت علمای عراق افراط گرایی را مولود امروز ندانست و گفت: اولین جنایت افراط گرایان شهادت حضرت علی بن ابی طالب (ع) است، باید بدانیم استکبار از این حربه برای تسلط استفاده می‌کند، باور کنید دشمن اجتماع مسلمانان را نمی‌خواهد و به دنبال جنگ بین ما است. حضور علمای شیعه و اهل سنت در یک سالن کاخ‌های آنها را به لرزه در می‌آورد.

وی دشمن را در پروژه افراط گرایی شکست خورده دانست و گفت: امروز آنها جنگ جدیدی به نام دین گریزی، فساد، دعوت به همجنس گرایی، به سخره گرفتن مقدسات و انبیا، دعوت به ناسزا گویی به علمای دین، دعوت دختران جوان و نوجوان ما به کنارگذاشتن حجاب و سو استفاده از احتیاجات مردم را آغاز کرده است، آنها مطالبات مشروع را به حاشیه می‌کشانند و در بین مردم نفوذ می‌کنند. ما باید در اوج هوشیاری باشیم تا این برنامه‌ها را به شکست بکشانیم.

شیخ خالد ملأ ادامه داد: حاج قاسم اگر طالب دنیا بود، دنیا به او نزدیک بود و می‌توانست به هرچه می‌خواهد برسد، اما دنیا را پس زد و برای مبارزه با افراط گرایی در سوریه و عراق در وسط میدان بود تا به غزه رسید اما اراده خداوند بر این بود که در این راه به شهادت برسد، ما به استکبار می‌گوئیم هرچه ما را بکشید، ما قوی‌تر می‌شویم و شکست شما را پیش خواهیم انداخت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان