محوریت رویداد «پیشگام» حل مسائل توسط مردم است


محوریت رویداد «پیشگام» حل مسائل توسط مردم است

سمنان- دبیر رویداد پیشگام کشور با بیان اینکه محوریت رویداد پیشگام حل مسائل توسط گروه‌های مردمی است، گفت: این افراد در رویداد پیشگام آموزش حل مسئله خواهند دید.

محمود سلوک ظهر پنجشنبه در حاشیه برگزاری رویداد پیشگام و در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه فرایند حل مسئله با دوره‌های آموزشی متعدد حضوری و غیرحضوری محوریت این رویداد است، بیان کرد: در این رویداد تیم‌هایی از تشکل‌های مردمی، نخبگان و کسانی که دغدغه مند هستند، حضور خواهند داشت.

وی تاکید کرد: بستر آموزشی پیشگام مبتنی بر کنش‌های گروه‌ها است و تیم‌هایی که مسائل استان‌ها را احصا و می‌خواهند بر روی آن کار کنند، توسط مربیان متناسب، آموزش‌های لازم را می‌بینند.

دبیر رویداد پیشگام بیان کرد: رکن نخست در مسیر حل مسائل در پیشگام بیان مسئله است یعنی گروه‌ها از مشکلات صحبت و می‌آموزند که آن را به درستی بیان و از آن دفاع کنند. فاز دوم رویداد مقوله ریشه‌یابی است که بدانیم چراها و علت‌های مسئله‌ای که دغدغه استان سمنان است و تیم‌ها آن را ارائه کرده‌اند، چیست و هر تیمی که در این رویداد حضور پیدا کرده بعد از مرحله اول، وارد فاز دوم می‌شود.

سلوک با بیان اینکه مرحله سوم شروع میدان و داوری ایده‌ها است، گفت: در این بخش، تیم‌های برتر حمایت می‌شوند تا بتوانند آموزش کنشگری ببینند همچنین به صورت عملی کنشگری حل مسئله در میدان طی دوره‌های ۱۰ روزه آموزش داده می‌شود

وی افزود: در فرایند رویداد، تیم‌ها نه با هم دیگر، بلکه با مسئله خودشان رقابت می‌کند لذا پیشگام قصد ندارد که بین مسائل داوری کند و بعد آموزشی برای این رویداد اهمیت دارد پس کسی به واسطه رقابت و قیاس با تیم دیگر، از رویداد حذف نخواهد شد و تنها تیم‌هایی از دایره رویداد کنار می‌روند که نتوانند مشکلاتی که احصا کرده‌اند را اثبات و ریشه‌یابی کند.

دبیر رویداد پیشگام کشور بیان کرد: انتخاب و اثبات مشکلات عنوان شده توسط تیم‌ها، امروز پنجشنبه و در دومین روز از رویداد پیشگام استان سمنان به پایان می‌رسد و پنجشنبه هفته آتی داوری نیمه نهایی خواهد بود و لذا روز جمعه یک تیم در نهایت به عنوان تیم برتر مشخص می‌شود که البته این ورای مقوله ریشه‌یابی و مسئله یابی در استان سمنان است و صرفاً به واسطه انگیزه بخشی به تیم‌ها خواهد بود.

سلوک با بیان اینکه پیشگام همچنین نقش‌ها و افراد مهمی دارد که محوریت نخست این نقش‌ها مربی است، گفت: پیشگام بر خلاف دوره‌های آموزشی که ارائه محور هستند و موضوع کار را مربی تعیین می‌کند، در واقع مسئله محور خواهد بود به این شکل که تیم‌هایی که مسائل استان سمنان را احصا و بیان کرده‌اند، موضوع و محور کار را تعیین خواهند کرد برای مثال تیمی مشکل تربیت نسل جوان یا مقوله آب را در استان سمنان احصا کرده و در ادامه پیرامون فرایندهای حل آن مسئله آموزش می‌بیند. پس شرکت کنندگان در واقع تعیین کننده میدان عمل خواهند بود.

وی با بیان اینکه در پیشگام در واقع تیم‌ها محور هستند و مربیان در کنار آنان قرار دارند و آموزش‌های لازم را می‌دهند، تاکید کرد: در سه حیطه مربیان پیشگام ورود دارند که نخستین آنها ارزیابی ایده‌ها، پس از آن مشورت برای حل موانع به تیم‌ها در حل مسائل استان سمنان و مرحله سوم آموزش است که در پیرامون فرایند حل مسئله پیگیری می‌شود لذا در این رویداد به صورت هفتگی ده مربی با تخصص‌های مختلف کنار تیم‌ها خواهند بود و سعی شده از افراد دارای تخصص و مجرب بهره‌گیری شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)