اردبیل سرد شد/ هوای شهرکرد منفی شد


اردبیل سرد شد/ هوای شهرکرد منفی شد

معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: دمای شهرکرد چهارشنبه شب به منفی ۲ درجه رسید و برای نخستین بار در پاییز امسال، دمای هوای مرکز استان به زیر صفر رسید و کاهش محسوس دمای برای تا روز جمعه در سراسر استان پیش‌بینی می‌شود.

معصومه نوروزی روز پنجشنبه افزود: شهرکرد با کیمنه دمای منفی ۲ درجه در ۲۴ ساعت گذشته سردترین ایستگاه استان و خنک‌ترین مرکز استان کشور است و کاهش محسوس دمای برای ۲ روز آینده در سراسر استان پیش‌بینی می‌شود.

معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: با کاهش نسبی دمای هوا احتمال سرمازدگی و خسارت به محصولات کشاورزی برداشت نشده مانند ذرت و لوبیا انتظار می‌رود.

وی افزود: براساس بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی و تصاویر ماهواره‌ای آسمانی استان صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با افزایش سرعت وزش باد و خیزش گرد و خاک محلی در مناطق مستعد انتظار می‌رود و در برخی نقاط در شرق استان در صبحگاه غبار محلی مشاهده خواهد شد.

نوروزی ادامه داد: از نظر دمایی، نیز هوا در تمام نقاط استان کاهش محسوسی داشت و بر این اساس در ۲۴ ساعت گذشته کمینه دما‌ها در ایستگاه‌های هواشناسی شهرکرد منفی۲، فرودگاه شهرکرد منی یک، کوهرنگ ۲، لردگان هفت، بروجن چهار، اردل ۱۰، فارسان ۲، سامان هفت، ایل بیگی پنج، فرخشهر ۲، بلداجی صفر، بن یک، شلمزار ۹ و مال خلیفه ۱۰ درجه سانتیگراد بود. پاییز کم بارشی برای چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی شده است و بارش‌های موثر استان از اواخر آبان شروع خواهد شد و بارش‌های پاییزه امسال استان کمتر از میزان نرمال بلند مدت استان است.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

خشکسالی‌های اخیر از سال ۱۳۸۶ در چهارمحال و بختیاری آغاز شده و پیامد‌های ناگواری بر منابع آب، محیط‌زیست و فعالیت‌های اقتصادی این استان به‌ویژه در بخش کشاورزی داشته است.

هوای اردبیل سرد شد

همچنین تشدید برودت ناشی از نفوذ توده هوای سرد مستقر بر فراز قفقاز و شرق آناتولی موجب سردی هوای بیشتر مناطق استان اردبیل شد.

بر اساس نقشه هواشناسی تا روز جمعه آسمان در غرب خزر ابری و در اردبیل و برخی نقاط بویژه ارتفاعات و نواحی شمالی و شرقی آن بارش ملایم باران پیش‌بینی می‌شود.

کاهش محسوس دمای هوا شهروندان را به استفاده از پوشاک گرم و روشن کردن سیستم گرمایشی وادار کرده است.

اداره کل هوشناسی اردبیل اعلام کرد: استقرار هوای سرد تا پایان هفته آینده در بیشتر مناطق استان اردبیل ادامه خواهد داشت.

هم اکنون ایستگاه هواشناسی اردبیل کمیته دمای هوا در خلخال و نیر را ۶ درجه سانتیگراد و بیشنیه دما در بیله‌سوار، پارس‌آباد و فیروزآباد کوثر را ۲۵ درجه سانتیگراد بالای صفر ثبت کرده است.

در حال حاضر آسمان شهر اردبیل ابری و دمای هوا ۱۴ درجه سانتیگراد بالای صفر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی