تقویت اقتصادِ گردشگری و کشاورزی هرمزگان مورد تاکید است


تقویت اقتصادِ گردشگری و کشاورزی هرمزگان مورد تاکید است

بندرعباس - استاندار هرمزگان با تاکید بر لزوم اقتصادی کردن گردشگری و کشاورزی در هرمزگان، گفت: برای حل مشکل اشتغال خانگی در حوزه غذا و دارو پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی دوستی بعدازظهر پنجشنبه در آیین رونمایی از سامانه الکترونیکی صدور پروانه ساختمانی (آباد) در هرمزگان اظهار داشت: در سامانه آباد، تمامی فرآیندهای مربوط به صدور پروانه ساختمانی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و در حال حاضر به صورت نمونه آزمایشی، دسترسی برای صدور پروانه الکترونیکی در روستاهای هرنگ، کلاهی و سرخون ایجاد شده است.

وی اظهارداشت: در حوزه روستا، پروژه‌های پراکنده‌ای داریم اما از آنجایی که راهبرد مشخص و طرح جامعی در این حوزه وجود ندارد شاهد بی‌نظمی‌هایی هستیم و لازم است یک مشاور، طرح جامع روستاها را تعریف کند و ما ذیل آن پروژه‌هایی را تعریف کنیم که این امر اصلی‌ترین نیاز امروز روستاها است و اداره کل امور روستایی استان باید آن را دنبال کند.

استاندار هرمزگان با تاکید بر ضرورت انضباط بخشی بر امور مالی روستاها و افزایش نظارت فرمانداران در این حوزه، گفت: آماده هستیم به نسبت آورده‌ای که دهیاران می‌آورند در توسعه روستاها سرمایه‌گذاری و اعتبارات لازم را تامین کنیم و برای طرح‌هایی که شغل ایجاد می‌کنند نیز بخشی از اعتبارات فنی و اعتباری استان را معطوف کنیم تا سود تسهیلات طرح‌ها کاهش پیدا کند.

استاندار هرمزگان ضمن اشاره به محدودیت‌های زیست محیطی در پرورش ماهی تیلاپیا، بیان کرد: از طرح‌هایی که مرتبط با حوزه شیلات در روستاها هستند کاملاً استقبال و حمایت می‌کنیم و در حوزه تامین زیرساخت‌های مورد نیاز و همچنین پرداخت تسهیلات قطعاً همکاری و مشارکت خواهیم داشت.

دوستی، معیشت‌محور بودن گردشگری و کشاورزی در استان را از جمله آسیب‌های موجود در هرمزگان دانست و ادامه داد: برای خارج کردن گردشگری از حالت معیشتی و اقتصادی کردن آن طرح‌های بزرگی تعریف شده است و در تلاش هستیم با اجرای پروژه‌هایی یک یا ۲ ماه به مدت گردشگرپذیری هرمزگان بیافزاییم.

وی تصریح کرد: در حوزه کشاورزی نیز دولت اعتبارات خوبی برای نوسازی و اصلاح باغ‌ها تخصیص داده است که متأسفانه استقبال خوبی از این طرح در استان انجام نشده است که برای افزایش رغبت عمومی باغداران و حل دغدغه آن‌ها لازم است بیمه‌ها نیز در این چرخه مشارکت کنند و در دورانی که درختان باغداران به ثمر می‌رسد حمایت‌هایی انجام شود.

استاندار هرمزگان عنوان‌کرد: حمایت از طرح‌های گلخانه‌ای ۳۰۰ متر مربعی و حوضچه‌های محدود پرورش ماهی در روستاها نیز عاملی است که می‌تواند در تقویت اقتصاد روستا موثر باشد.

دوستی با اشاره به نمایشگاه دستاوردهای روستائیان استان که در استانداری هرمزگان برپا شده بود، اظهار داشت: بیشترین مشکلی که تولید کنندگان روستایی دارند حول محور بازار و مجوزها است و بعضاً در روند اخذ مجوزها برای تولید محصولات خانگی مشکلاتی به وجود آمده است از این رو نخستین گام این خواهد بود که برای کسب و کارهای خرد مخصوصاً در حوزه غذا دارو پیگیری‌هایی خواهیم کرد تا بتوانیم تا مشکلاتشان را حل کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی