سالانه 60 هزار معلول بر اثر سوانح تحت حمایت بهزیستی قرار می‌گیرند


سالانه 60 هزار معلول بر اثر سوانح تحت حمایت بهزیستی قرار می‌گیرند

مشهد ـ رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: سالانه ۶۰ هزار معلول به علت تصادفات و سوانح در سطح کشور به جمعیت زیر پوشش این سازمان افزوده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی قادری ظهر پنجشنبه در مراسم افتتاح نخستین هتل مناسب شده ویژه معلولان اظهار کرد: ۲ هزار نفر از این افراد دچار ضایعه نخاعی و بسترگرا هستند که جامعه آماری بسیار زیادی است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: ما باید تلاش کنیم که جامعه افراد دارای معلولیت حضور مؤثر در اجتماع داشته باشند و در این راستا باید شرایط مناسب برای اقامت، اوقات فراغت و فضای دانشگاهیان مهیا شود.

وی گفت: بدین منظور دستگاه‌ها و ادارات دولتی و عمومی موظف هستند که فضای فیزیکی خود را مناسب‌سازی کنند و همچنین سایت‌ها و وب سرویس‌ها و درگاه‌هایی که باید در اختیار افراد دارای معلولیت‌های مختلف مانند نابینایی و ناشنوایی قرار می‌گیرد باید کاملاً مناسب‌سازی و هوشمند شوند.

قادری با اشاره به نخستین هتل مناسب‌سازی شده ویژه معلولان کشور افزود: این هتل به عنوان نخستین مجموعه اقامتی در امر تسهیل‌گری زیارت و اوقات فراغت ویژه معلولان با مشارکت سه‌جانبه میان سازمان بهزیستی، بنیاد مستضعفان و نیکوکار اهل یزد احداث شده است و از امروز در خدمت جامعه هدف سازمان بهزیستی قرار می‌گیرد.

‌رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه فضای همدلی بین مردم و دولت ایجاد شده است، افزود: اکنون عزیزان گمنامی هستند که طرح‌هایی را در حوزه آسیب‌های اجتماعی و توانمندسازی معلولان از جمله ساخت بزرگترین شیرخوارگاه خاورمیانه و نیز اولین بیمارستان مجهز خاورمیانه ویژه بیماران ام. اس را در دست اقدام دارند که بزودی افتتاح خواهند شد.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی با زیر پوشش داشتن هفت میلیون نفر نخستین سازمان پیشگام در امر مردمی سازی اقدامات خود است، گفت: خیرین و سازمان‌های مردم‌نهاد در انجام امور سازمان بهزیستی همکاری و همراهی لازم را دارند.

قادری افزود: با توجه به اینکه تاکنون برای معلولان و خانواده‌های آنان در هیچ جای کشور و خاورمیانه هیچ اوقات فراغتی مناسب‌سازی نشده است، لذا سازمان بهزیستی کشور در این راستا در نظر دارد نخستین مجموعه پردیس توانمندسازی که اولین مجموعه شهربازی برای اوقات فراغت خانواده‌ها و فرزندان دارای معلولیت است را راه اندازی کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه موضوع اوقات فراغت، مهارت و عرضه محصولات در این پردیس توانمندساز مطرح است، افزود: هدف از ساخت این پردیس این است که مادرانی که فرزند یا همسری معلول دارند و کمتر می‌توانند در اجتماع برای اوقات فراغت و حتی مهارت فرزندانشان حضور پیدا کنند، بتوانند از شرایط اوقات فراغت، بازی‌های هوشمند، بازی‌های مهارتی و فکری برای فرزندانشان بهره مند شوند.

وی با اشاره به لزوم مشارکت و همکاری خیران در احداث یک مجموعه تخصصی برای بیماری اتیسم افزود: بیماری اتیسم در جامعه در حال گسترش است، به طوریکه از هر ۵۰ یا ۶۰ فرزند یک فرزند ممکن است به این بیماری دچار شود و توسعه مراکز اختصاصی در کشور بدین منظور ضروری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا